پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۸۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
بررسی‌های انجام شده توسط پلیس فتا نشان می دهد، خودروهایی که از ثبت سفارش های غیر قانونی برای واردات استفاده کرده اند از شش به ۱۱ هزار دستگاه افزایش یافته است.

شعار سال: آذر ماه سال 96 برای نخستین بار به پرونده ثبت سفارشهای جعلی واردات خودرو مطرح شد. ان زمان بحث پنج هزار خودروی دپو شده در گمرکات کشور که ظن استفاده از ثبت سفارش های مشکوک در آن مطرح شده بود از سوی رسانه ها پیگیری شد. در آن برهه بحث وجود بیش از 5300 خودرو بدون مجوز ثبت سفارش در گمرکات کشور خبر داده اشد.

بر اساس اطلاعات اولیه، حدود 1939 خودرو با ثبت سفارش های غیرقانونی طی سال 96 از گمرکات خارج شده‌اند. گفتنی است، طی سال 96 شرکتهای نمایندگی و غیرنمایندگی امکان واردات خودرو به کشور را داشته‌اند، اما با مصوبه دولت از اواخر سال گذشته تنها شرکت های دارای نمایندگی مجوز واردات خودرو را در اختیار دارند. سؤال مهمی که وجود دارد این است که در نهایت؛ چه‌تعداد ثبت سفارش غیرقانونی توسط شرکتهای نمایندگی انجام شده است.

آمار جدید دادستان تهران و پرده برداری از فاز جدید پرونده ثبت سفارش های جعلی
آخرین جزییات پرونده ثبت سفارش های جعلی با اظهار نظر مهم دادستان تهران وارد فاز جدیدی شد، به گفته دولت آبادی این پرونده یکی از پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی است که اولین پرونده‌ای بود که در تیرماه امسال به دادستانی آمد. یک پرونده بسیار بزرگ و مهمی است که تاکنون تحقیقات آن همچنان ادامه دارد. بخش تکمیلی دیگری هم در بندرعباس داشت که پنج متهم بازداشتی دارد. در پرونده اصلی هم 28 نفر بازداشتی دارد.

وی افزود: نکته مهم آمار متفاوتی است که درباره خودروها وجود دارد. روزهای اول شش هزار خودروی غیرقانونی اعلام شد، اما این رقم‌ به 11 هزار دستگاه طبق گزارش‌های واصله افزایش یافته است. جلسات مفصلی تشکیل شده تا این تفاوت اعداد مشخص شود. پلیس فتا بازه زمانی گسترده‌تری را بررسی کرده و ممکن است یکی از دلایل اختلاف اعداد به همین دلیل باشد. تعداد اصلی برای دادگاه و صدور حکم خیلی مهم است و باید عدد اصلی مشخص شود. تعداد بازداشتی‌ها حاکی از اهمیت پرونده است هرچند فرشته تنگستانی یکی از متهمان این پرونده از کشور خارج شده است. امیدواریم تا پایان سال به صدور کیفرخواست منتهی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خودروکار، تاریخ 23 بهمن 97، کد مطلب: 23381: www.khodrocar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
این ثبت سفارش ها بدون هیچ نظارتی بوده که الان غیر قانونی است ؟ معیار غیرقانونی بودن چیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین