پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
سیدعبدالمجید اجتهادی رییس سازمان اموال تملیکی در خصوص روند و نتایج مزایده565 سازمان املاک تملیکی گفت: ۵۸ دستگاه خودرو به دلیل مغایرتی که در اطلاعات خودرو‌ها وجود داشت از لیست مزایده خارج شدند. یک نفر شخص حقیقی برای ۲۸۱ خودرو درخواست ارائه کرده است و یک شخص حقوقی نیز برای ۲۵۸ خودرو درخواست ارسال کرده است. ۱۰ نفری که بیشترین پیشنهاد را ارائه کردند همگی از مزایده‌گران حرفه‌ای و قدیمی هستند که از قبل در سامانه حضور داشتند. این آمار شائبه هایی را برای برخی از منتقدین فراهم نموده است که جای دارد بشکل خاص بدان پاسخ داده شود.

شعار سال: سیدعبدالمجید اجتهادی رییس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه از هفتم مهر ماه امکان بازدید از هزار و ۴۰ خودرو برای شرکت در مزایده فراهم شد، گفت: در ابتدا مقرر گردید که هزار و ۶۲ خودروی خارجی وارداتی دپو شده به مزایده گذاشته شوند. اما در موقع تحویل اسنادی مشخص شد که تعدادی از خودرو‌ها به صورت قانونی از قبل ترخیص شده بود، در نتیجه هزار و ۴۰ دستگاه در مزایده بارگذاری شد. حدود ۵۸دستگاه خودرو نیز به دلیل مغایرتی که در اطلاعات خودرو‌ها وجود داشت از لیست مزایده خارج شدند. بر این اساس، ۹۸۲ دستگاه خودرو به ارزش هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان در مزایده قرار گرفت. ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت و ۱۷ دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت.دادستان تهران به عنوان ناظر در فرآیند حضور داشتند و سازمان‌های اجرایی دیگر از جمله سازمان استاندارد، پلیس، گمرک و سازمان بنادر در این حوزه همکاری لازم را نمودند. 

درخواست ۲۸۱ خودروی خارجی توسط یک نفر در مزایده سازمان اموال تملیکی!

اجتهادی رییس سازمان اموال تملیکی در خصوص مواردی که از سوی عضو هیئت عالی نظارت مطرح شد، گفت: یکی از مواردی که در مورد آن بحث شد قیمت خودرو‌ها بود که در استان خوزستان مطرح بود. با رایزنی‌هایی که اتفاق افتاده است، قرار شد تا اگر نیازی به تغییر قیمت نباشد پارتی مربوط ابطال شود. در حوزه قانون مدنی نیز دادستانی تهران در جریان موضوع قرار گرفته است. اعلام شد که اگر مشکلی وجود دارد این خودرو‌هایی که احکامی دارند از روند مزایده خارج شوند، اما تا کنون پاسخی مبنی بر این مسئله دریافت نکرده‌ایم.با توجه به تدابیر قاضی محترم برای جلوگیری از تبانی در این مزایده شاهد حضور مداوم نماینده حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دستگاه نظارتی بودیم. در همین رابطه می‌توان گفت اساسا امکان تبانی در این حوزه وجود نداشته است.

 
درخواست ۲۸۱ خودروی خارجی توسط یک نفر در مزایده سازمان اموال تملیکی!
 
در این مزایده تعداد بازدیدکنندگان از سایت ستاد دولت بیش از دو میلیون و ۱۷۸ هزار نفر بود . تعداد ثبت نام‌ها برابر با ۲۳ هزار و ۱۸۰ ثبت نام،گزارش شده است. افرادی که پیشنهاد قیمت دادند حدود ۱۳ هزار نفر بودند. از جمله شرایط لازم بحث ضمانت نامه ۱۵ درصدی است که باید سپرده می‌شد. بخشی از ضمانت نامه‌ها (حدود هزار مورد) مشکل دارد که براساس قانون این افراد حذف شدتد. ودیعه‌ای که توسط افراد شرکت کننده در مزایده سپرده شده حدود سه هزار میلیارد تومان بوده که نیمی از آن به صورت نقدی می باشد.

غلامی معاون جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه این جلسه گفت: در تعیین و تکلیف این خودرو‌ها دو اتفاق مهم افتاد. اولین مسئله ورود مستقیم روسای دو قوه بود. همچنین یک تعامل بین ارکان مختلف سازمان اموال تملیکی انجام شد. یکی از معضلاتی که با آن مواجه شدیم اختلاف اطلاعات بین برخی خودرو‌ها با پرونده قضایی بود. ۹ استان کشور درگیر این موضوع شدند تا توانستند کار کارشناسی مربوط به مزایده را انجام دهند.

*ابهام در قیمت‌گذاری و احکام قضایی برخی خودرو‌های مزایده‌ای/ فروش یک خودرو پورشه با نصف قیمت

پوریانی حاکم شرع و عضو هیئت عالی نظارت با بیان اینکه براساس جلسات برگزار شده مواردی از جمله قیمت‌گذاری بعضی از این خودرو‌ها در استان‌ها دچار موضوعاتی بود، گفت: به طور مثال یک خودرو پورشه ماکان ۳.۵ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود که در بازار قیمت بسیار بالاتری داشت. امروز شاهد بازگشایی مزایده‌ها هستیم و به همین دلیل لازم است در این خصوص شفاف‌سازی شود. همچنین از سوی برخی مراجع قضایی احکامی به نفع صاحبان خودرو صادر شده است و لازم است در این مورد نیز توضیحاتی ارائه شود.

*ارائه ۲۸۱ پیشنهاد تنها از سوی یک شخص حقیقی

براساس آمار ارائه شده در این جلسه بالغ بر ۸ هزار تماس با مرکز پاسخگویی سازمان اموال تملیکی در این مدت انجام شده است. همچنین آمار بازدید سایت بی‌سابقه بوده و به دو میلیون و ۶۰۰ هزار مورد رسیدن است. بالغ بر ۱۲ هزار پیشنهاد برای این تعداد پارتی ارسال شد. شش هزار از پیشنهادات از سوی ۲۰ هزار ثبت نامی جدید بود است. برای دو هزار میلیارد تومان ارزش کارشناسی این خودروها، سه هزار ودیعه قرار داده شد. یک نفر شخص حقیقی برای ۲۸۱ خودرو درخواست ارائه کرده است و یک شخص حقوقی نیز برای ۲۵۸ خودرو درخواست ارسال کرده است. ۱۰ نفری که بیشترین پیشنهاد را ارائه کردند همگی از مزایده‌گران حرفه‌ای و قدیمی هستند که از قبل در سامانه حضور داشتند.
 
لازم به توضیح است که بررسی سامانه سازمان اموال تملیکی برای مشاهده لیست افراد برنده مزایده نشان داد که:
*** سامانه با اختلال در کارکرد مواجه بوده (عامدانه یا غیر عامدانه) و بالا آوردن یک صفحه بشدت با کندی همراه است. اگر این بحث را به تعداد بازدید کنندگان مربوط بدانیم، باید از قبل بحث ملاحظاتی این چنین در نظر گرفته می‌شد.

*** در ابتدا تنها اطلاعات دو استان گیلان و آذربایجان شرقی بارگذاری شده و با تماس با روابط عمومی سازمان، بیان کردند که سایر اطلاعات، به مروز بارگذاری می‌شود که خود جای بحث زیادی دارد. چرا اطلاعات خریداران نهایی بارگذاری نشده است؟
 
درخواست ۲۸۱ خودروی خارجی توسط یک نفر در مزایده سازمان اموال تملیکی!
 

*** باید بررسی شود که چرا یک شخص حقیقی ۲۸۱ و یک شخص حقوقی ۲۵۸ خودرو را خریداری کرده یا درخواست شرکت در مزایده داده اند؟ اگر برنده باشند،سرمایه حدود هزار میلیارد تومانی از کجا بدست آمده است؟ آیا قیمتگذاری پایه مزایده ایراد داشته است( نظیر شائبه های ایجاد شده در خوزستان) ؟ آیا با پول شویی مواجه هستیم؟ و یا ...؟
 
*** چرا برخی از افراد برنده، تقریبا دو برابر قیمت پایه مزایده، پیشنهاد قیمت داده اند، آیا قیمت های پایه پائین بوده است(قیمت ۹۸۲ دستگاه خودرو به ارزش هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان در مزایده قرار گرفته بود و ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت و ۱۷ دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت) ؟
 
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: بازدید از هزار و چهل خودرو برای شرکت در مزایده ، سیدعبدالمجید اجتهادی ، تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در اموال تملیکی ، مزایده هزار و ۴۰ خودرو خارجی ، بازدید رییس جمهور از انبار سازمان اموال تملیکی ، اختلاف اطلاعات بین برخی خودرو‌ها با پرونده قضایی ، ابهام در قیمت‌گذاری و احکام قضایی برخی خودرو‌های مزایده‌ای ، فروش یک خودرو پورشه با نصف قیمت ، درخواست یک شخص حقیقی برای281خودرو ، حاشیه های مزایده 565 خودرو سازمان املاک تملیکی ، اعتراض به قیمتگذاری ها در خوزستان ، آمار کلیدی مزایده خودروهای سازمان املاک تملیکی ، مزایده 982 دستگاه خودرو توسط سازمان املاک تملیکی ، حاشیه های مزایده 565 سازمان املاک تملیکی ، جلسه بازگشایی پیشنهادات مزایده 565 سازمان املاک تملیکی ، نظارت دادستان تهران بر پرونده مزایده خودروهای سازمان املاک تملیکی ، 17 ذستگاه خودروی فروش نرفته در مزایده سازمان املاک تملیکی ، شائبه های مزایده565 سازمان املاک تملیکی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
سرنوشت اون 17 تا چی می شه
دریامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
بویژه این مزایده فقط و فقط رانت اقتصادی بود و پولشویی ،مدیر نظارت و پایش و سایرین خودشان را به خواب زدند حتی در تمامی پارت های قیمت مزایده، قیمت ها عامدانه پایین بود حتی در اکثر پارت مزایده ،یک شرکت کننده داشت حتی در آذربایجان شرقی و گیلان و تهران و...
دستگاه های نظارتی و قضا ورود کنند پول شویی و رانت در اموال تملیکی با توجه به مستندات متقن محرز است
مدیر پایگاه

سلام 


آمار تعداد شرکت کننده ها که خیلی بالا اعلام شده؟


در صورت تمایل مستندات تان را برای اطلاع یا انتشار در اختیار ما قرار دهید 

دریامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
1
مرگ بر مفسد اقتصادی ،مبارزه با فساد وظیفه تک تک سربازان ولایت است
دریامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
یک شبه،رانت خواران صاحب میلیاردها تومان شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
هم شما می دونید ، هم ما می دونیم و هم اونا می دونند که چه چیز پیش اومده؟ چرا همدیگر رو اذیت می کنیم. تا زمانی که حاجی بازی ( حاجی شون، حاجی مون) و محفل نشینی و سایه های امن و مداخلات فلان نهاد و فلان سازمان وجود دارد ، اوضاع همین است و وضع بدین منوال. برید ببینید ارکان سازمان کی هستند و چطور انتخاب شدند.
بیش از این هم نه زحمت خودتون رو زیاد کنید و نه سر ما رو درد بیارید. می تونید بیاید تو میدون بسم الله. نمی تونید ، زیپ رو بکشید خلاص
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین