پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به کودک‌همسری در برخی از نقاط ایران گفت: در بعضی از قبائل ازدواج‌هایی را داریم که ۱۰ سال از آن گذشته و شخص هم دارای چند فرزند است، اما ازدواج آن‌ها در هیچ جایی ثبت نشده است.
شعارسال:معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به کودک‌همسری در برخی از نقاط ایران گفت: در بعضی از قبائل ازدواج‌هایی را داریم که ۱۰ سال از آن گذشته و شخص هم دارای چند فرزند است، اما ازدواج آن‌ها در هیچ جایی ثبت نشده است.

معصومه ظهیری (معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران) درباره حرام اعلام شدن ازدواج با کودکان و نظر حوزه علمیه در خصوص کودک‌همسری گفت: یکی از شرایط ازدواج این است که شخص باید عاقل و بالغ باشد و بدون اکراه ازدواج کند، بنابراین عملا ازدواج اجباری از بحث ما خارج می‌شود، حتی اگر کسی سن بیش از ۱۸ سال داشته باشد، زمانی شرایط ازدواج برای او محقق می‌شود که از بلوغ عقلی، عدم اجبار و اکراه برخوردار باشد.

در ازدواج علاوه بر اینکه رشد جنسی و جسمی مدنظر است، بلوغ فکری، بلوغ اجتماعی و آگاهی نسبت به زندگی مشترک نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
ضرورت توجه به بلوغ فکری و اجتماعی در کنار رشد جسمی

وی با بیان اینکه در ازدواج علاوه بر اینکه رشد جنسی و جسمی مد نظر است، بلوغ فکری، بلوغ اجتماعی و آگاهی نسبت به زندگی مشترک نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: اما اگر کسی در این میان زودتر به این بلوغ‌ها رسید، می‌تواند تشکیل خانواده بدهد، البته در صورتی که به لحاظ روحی و روانی آماده باشد و در خانواده‌اش فضای اجبار و اکراه حاکم نباشد، ولی اگر شخصی چه زن و چه مرد دیرتر به این بلوغ‌ها رسید و عالمانه و عاقلانه زندگی مشترک را انتخاب کرد، در اسلام منعی برای آن نیست و مجاز است.

در شرایطی که شخصی سن بلوغ را گذرانده باشد، اما رشد و آگاهی لازم را نداشته یا اینکه خانواده او را در یک فضای اجبار و اکراه به همسری شخص دیگری در بیاورد، که در این صورت این مساله هم منع قانونی و هم منع شرعی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبر فوری، تاریخ انتشار27 بهمن 97، کدخبر: 861869، www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین