پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
عضو کابینه دولت دوازدهم با اعلام این مطلب که امروز ۲۰ پروژه بندری استان هرمزگان با حضور ریاست جمهوری افتتاح می‌شود، گفت: برای توسعه صنایع دریایی از بخش خصوصی سازنده و همچنین بخش خصوصی بهره‌بردار کشتی‌ها حمایت خواهیم کرد.

شعار سال: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۸ بهمن‌ماه در حاشیه بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی در کتابخانه ملی و در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه این همایش در دوره‌های پیشین دستاوردهای خوبی داشته است، گفت: امروز یکی از مهمترین محورهاییکه در دستور کار همایش فوق قرار داشت، مباحث آموزش، اشتغال و حقوق دریانوردان بود که در شرایط کنونی تحریم که نیازمند همگرایی و هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر ارگان‌های دریایی هستیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دریایی ما همواره یکی از اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده است و تلاش کرده‌اند تا رشد آن را متوقف کنند. در عین حال به رغم تمامی مزاحمت‌ها خوشبختانه پیشرفت های قابل ملاحظه ای در دریا به ویژه حوزه بندری داشتیم. ظرفیت بنادر کشور ما از ۱۹ میلیون تن به ۲۳۴ میلیون تن افزایش یافته است.

اسلامی با تاکید بر این مطلب که روند پیشرفت و توسعه صنایع دریایی کشور روند قابل‌توجهی بوده است، گفت: ایجاد اشتغال جدید، بازای جدید و فرصت‌های جدید که بتواند در بخش دریایی کمک کند جزو مهمترین رویکردهایی است که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم از افتتاح چندین پروژه بندری در استان هرمزگان با حضور رئیس جمهوری خبر داد و افزود: امروز با حضور ریاست‌جمهوری در بندر عباس و در استان هرمزگان یک فاز دیگر را از توسعه بندر شهید رجایی راافتتاح خواهیم کرد که بخشی از آن بهسازی برای استفاده از ظرفیت ریلی و اتصال ریل به بنادر است. هدف ما رشد قدرت ریل و حمل و نقل ریلی و اتصال آن به بنادر است تا از این طریق حمل و نقل تسهیل شود.

اسلامی افزود: توسعه اسکله های بندر شهیدرجایی و سایر بنادر استان هرمزگان و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری بندر شهیدرجایی از سه میلیون TEU به ۵ میلیون TEU از دستاوردهای این تلاش است. پروژه های استان هرمزگان با سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیاردتومانی افتتاح می شوند.

وزیر راه و شهرسازی درباره بانکرینگ با بیان اینکه این خدمات یکی از ظرفیت‌های مغفول در صنایع دریایی است، گفت: باید سهم بیشتری از بانکرینگ داشته باشیم که راه آن ارائه سوخت با قیمت رقابتی به شناورهای بین المللی است. ضمن این که با وزارت نفت تعامل داریم در سال آینده بانکرینگ گسترش یابد.

اسلامی با اشاره به خالی بودن ظرفیت صنایع تولید شناور در سواحل شمالی و جنوبی کشور، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت برای افزایش سهم ایران از بازار جهانی تعمیر کشتی استفاده شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه وزارت راه و دفاع در زمینه سفارش ساخت شناور گفت: برای توسعه صنایع دریایی از بخش خصوصی سازنده و همچنین بخش خصوصی بهره‌بردار کشتی‌ها حمایت خواهیم کرد.

اسلامی در باره تعرفه سوخت شناورها گفت: شناورهایی که در آب های سرزمینی تردد دارند با تعرفه داخلی و آنهایی که در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند با تعرفه بین‌المللی سوخت دریافت خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تاریخ 28 بهمن 97، کد مطلب: 64541: www.news.mrud.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
این افتتاح بنادر بدرد کی میخوره نه صادراتی نه وارداتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین