پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
فریدون همتی استاندار هرمزگان طی مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار انجام مطالعات و اجرای طرح راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار شد و این امر براساس پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار هرمزگان و با دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.
شعار سال :استاندار هرمزگان طی مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار انجام مطالعات و اجرای طرح راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار شد و این امر براساس پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار هرمزگان و با دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.
احداث راه‌آهن ساحلی بندرعباس به چابهار در دستور کار وزارت راه قرار دارد

 فریدون همتی استاندار هرمزگان در نامه خود به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی و حمل و نقل کشور، وجود بزرگترین مبادی ورود و خروج کالا به کشور و انجام ۶۵ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق این استان، دارا بودن بیش از هزار کیلومتر نوار ساحلی، انجام فعالیت‌های متنوع بندری، تجاری، کشاورزی، صنعتی و آبزی پروری و ورود سالانه جمعیت بسیاری از جای جای کشور به استان هرمزگان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه توسعه راه آهن در توسعه منطقه ای و ملی نقش اساسی داشته و توسعه راه‌آهن در هرمزگان نقش کلیدی و دارای توجیه اقتصادی بسیار زیاد است، ایجاد راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار را با توجه به مزیت‌های گسترده این منطقه از جمله عبور از سواحل بی نظیر و اقتصادی مکران، اتصال دو استان مهم هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نقش مهم آن در توسعه و رفع محرومیت، خواستار شد.

استاندار هرمزگان در این نامه به وزیر راه و شهرسازی، درخواست انجام طرح‌های مطالعاتی و اجرای عملیات راه آهن بندرعباس به چابهار با امکان جابجایی دو میلیون تن بار و پنج میلیون مسافر را ارائه کرد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در پی این مکاتبه، ضمن موافقت با اجرای طرح احداث راه آهن ساحلی بندرعباس به چابهار، به مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دستور داد تا مطالعات جامع در این خصوص انجام و جذب سرمایه‌گذار جهت اجرای این پروژه مهم در اولویت قرار بگیرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:25تیر1398،کدخبر:13980425000700،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین