پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کلانشهر بندرعباس این روزها یک دغدغه اساسی دارد و آن هم کمبود سیلندر گاز در جایگاه‌های عرضه این کپسول‌هاست.

شعار سال: این روزها شهروندان بندرعباسی برای یافتن یک سیلندر گاز باید سراسر شهر را بگردند تا شاید بتوانند این نیاز اولیه خود را تامین کنند.

کمبود سیلندر گاز یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای شهروندان بندرعباس است به نحوی که مردم به سهولت نمی‌توانند جایگاه عرضه‌ای را پیدا کنند که کپسول گاز در آنجا موجود باشد.

بیشترین مشکل نیز در عرضه کپسول  با برند ایران و پرسی گاز است که شهروندان برای پیدا کردن آنها، گاه باید چهار تا 5 جایگاه را بگردند تا شاید کپسول مورد نظرشان به دستشان برسد.

یک شهروند بندرعباسی ضمن اعلام اعتراض و گلایه از کمبود و گاه نبود سیلندر پر در جایگاه‌های عرضه گفت: من از صبح امروز به سه جایگاه مراجعه کرده‌ام اما کپسول گاز مورد نظرم را نتوانسته‌ام پیدا کنم و حالا مجبورم به محله ششصد دستگاه بروم شاید در جایگاه عرضه‌ آنجا بتوانم سیلندر گاز پیدا کنم.

وی افزود: این موضوع برای امروز و دیروز نیست و زمان زیادی است که مردم بندرعباس با این کمبود کپسول گاز مواجه هستند.

دلالان عامل گرانی و کمبود سیلندر گاز 

در بازدید میدانی که از سطح شهر داشتم یک موضوع نظر من را به خود جلب کرد و آن این است که برخی سودجویان با خرید عمده سیلندرهای پر اقدام به فروش این کپسول‌ها با ارقامی حتی دوبرابر نرخ تعیین شده می‌کنند و از این طریق به گرانی و کمبود سیلندر گاز در بندرعباس دامن می‌زنند.

استفاده نامتعارف برای مصارفی همچون سوخت خودروهای دوگانه سوز عامل کمبود سیلندرهای گاز است/ نیاز باشد جایگاه‌های عرضه سیلندر گاز 3 شیفت کار خواهند کرد 

فرماندار بندرعباس نیز در خصوص مشکل کمبود سیلندرهای کپسول گاز در این شهر گفت: متاسفانه عده‌ای از شهروندان از این سیلندرها برای سوخت گاز خودروی خود استفاده می‌کنند که همین امر سبب کمبود شده است.

وی افزود: قبل از طرح سهمیه بندی بنزین روزانه در بندرعباس 8 هزار سیلندر گاز عرضه می‌شد اما پس از این اتفاق و با توجه به اینکه مردم به سمت استفاده از سیلندر گاز برای سوخت خودروی خود رفتند حجم گازرسانی روزانه به 15 هزار سیلندر افزایش یافت.

عزیزالله کناری گفت: پیش از سهمیه بندی بنزین تنها در یک شیفت سیلندرهای گاز عرضه می‌شد اما پس از این طرح جایگاه‌های عرضه به صورت دو شیفت در حال خدمات‌رسانی هستند و اگر نیاز باشد دستور می‌دهم به صورت سه شیفت این عرضه صورت گیرد تا مشکل شهروندان حل شود.

فرماندار بندرعباس اظهار داشت: مشکلات موجود ناشی از حجم درخواست‌ها در یک زمان واحد است به نحوی که در روزهای زیادی این مشکل وجود ندارد اما در برخی روزها به واسطه تقاضای بالا این کمبود احساس می‌شود.

سیلندر گاز در بندرعباس کم است و مرتبط با افزایش استفاده خودروهای شخصی نیست

یکی از مسئولان جایگاه عرضه سیلندر گاز در بندرعباس گفت: سیلندر گاز در بندرعباس کم است و سیلندرهای ایران گاز و پرسی به اندازه کافی در این شهر وجود ندارد. ضمنا کسی از این نوع سیلندر برای خودرو شخصی استفاده نمی‌کند.

وی افزود: مجبوریم برای دریافت سرویس بعدی سیلندر گاز اول سیلندرهای خالی را تحویل شرکت دهیم تا اجازه بدهند سرویس بعدی حامل این سیلندرها به جایگاه بیاید.

حال با تمام تفاسیر و مشاهدات عینی نیاز است مسئولین هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام و دغدغه شهروندان بندرعباسی را در تامین سیلندرهای گاز پایان بخشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1398، کدخبر: 2196976، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین