پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
تیمی از مهندسان دانشگاه گلاسکو در بریتانیا ادعا می‌کنند که ابرخازن منعطفی را ساخته‌اند که می‌تواند از نور خورشید انرژی تولید کند و مازاد انرژی را برای مصارف بعدی ذخیره کند.

شعارسال: تیمی از مهندسان دانشگاه گلاسکو در بریتانیا ادعا می‌کنند که ابرخازن منعطفی را ساخته‌اند که می‌تواند از نور خورشید انرژی تولید کند و مازاد انرژی را برای مصارف بعدی ذخیره کند.این مهندسان برای ساخت ابرخازن فوق از لایه‌های گرافن و پلی‌اورتان استفاه کرده‌اند و از اثرگذاری این ماده جدید برای تامین انرژی یک سری ابزار مثل یک دسته ۸۴ تایی از LED‌های پرمصرف و موتور‌های گشتاور بالا در یک دست مصنوعی که می‌تواند اشیای مختلف را بگیرد، بهره بردند.

لایه بیرونی و حساس این ابرخازن که توسط گروه تحقیقاتی وسایل الکترونیک منعطف و فناوری‌های حسی یا BEST دانشگاه گلاسکو ساخته شده، از جنس گرافن است و خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در واقع ابرماده شفافی است که از شکل‌گیری لایه‌های کربن با ضخامت فقط یک کربن ساخته شده است.

زمانی که نور خورشید از لایه اول گرافن رد می‌شود، توسط لایه‌ای از سلول‌های فتوولتائیک جذب و تولید انرژی می‌کند و میزان انرژی مازاد آن در یک ابرخازن تازه توسعه‌یافته از جنس گرافیت- پلی‌اورتان ذخیره می‌شود.

ابرخازن‌های مشابهی که قبلا ساخته شده‌اند، قادرند جریانی کمتر از یک ولت را تولید کنند و از همین رو برای شارژ بسیاری از ابزار‌های الکترونیک مناسب نیستند. اما ابرخازن تیم تحقیقاتی دانشگاه گلاسکو جریانی معادل ۵/۲ ولت تولید می‌کند که برای بسیاری از این ابزار‌ها مناسب هستند.

این ابرخارن در تست‌های آزمایشگاهی بیش از ۱۵ هزار بار شارژ و دشارژ شد و هیچ مشکلی در عملکرد آن در ذخیره انرژی تولید شده‌اش به وجود نیامد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:1 اسفند 1397 ، کدخبر:747353 www.snn.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین