پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
گروه تحقیقاتی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با کمک فناوری نانو موفق به ساخت رگ مصنوعی با قطر کوچک شدند.

شعارسال:گروه تحقیقاتی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با کمک فناوری نانو موفق به ساخت رگ مصنوعی با قطر کوچک شدند.

داود محبی کلهری، استاد گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گروه تحقیقاتی دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه با کمک فناوری نانو موفق به ساخت رگ مصنوعی با قطر کوچک شدند.


استاد گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: رگ‌های ساخته‌شده از نوع داربستی بوده که وقتی در داخل بدن پیوند زده می‌شود به‌مرور و پس از مدتی، داربست تبدیل به یک رگ می‌شوند.

وی بیان داشت: این رگ‌ها در حال حاضر و پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز بر روی نمونه جانوری، با همکاری گروه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشکده دامپزشکی فردوسی وارد مرحله تست بر روی انسان شده است.

کلهری خاطرنشان کرد: رگ‌های که در بازار وجود دارد از نوع لوله‌ای بوده، درصورتی‌که رگ‌های ساخته‌شده توسط گروه محققان ما در عین داشتن انعطاف‌پذیری مطلوب و خواص مکانیکی عروق به شیوه‌ی مطلوبی شبیه‌سازی‌شده است. این پروژه قرار است در سطح ملی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تولید انبوه برسد.

گروه تحقیقاتی محبی در زاهدان برای طراحی و تولید این رگ‌ها
۶ سال زمان صرف کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار22 اسفند 97، کدخبر: 752108، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین