پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
رئیس مرکز نوغانداری کشور با اشاره به افزایش تأمین تخم نوغان نسبت به سال گذشته، گفت: با برنامه ریزی‌ صورت گرفت به دنبال تأمین دو میلیون قلمه توت برای نهالستان‌های کشور در سال ۹۸ هستیم.

شعار سال: عدیل سرور زرگری بعدازظهر چهارشنبه در نشست با فرماندار انزلی که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: امسال تأمین تخم نوغان در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر تنها از ۲۷ درصد برگ‌های موجود در نوغانداری استفاده می شود که این ظرفیت پایینی است.

زرگری با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان در راستای افزایش راندمان و درآمد نوغانداران،گفت: تلاش می کنیم در سال آینده ۲ میلیون قلمه توت برای نهالستان‌های کشور تامین شود.

رئیس مرکز نوغانداری کشور در ادامه به تعرفه واردات نخ ابریشم اشاره و بیان‌کرد: تعرفه واردات نخ ابریشم در سال‌های گذشته حدود ۱۵ درصد بود که این رقم در سال‌های اخیر به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید و توزیع نهال‌ها در سطح کشور از سوی دولت و به صورت یارانه‌ای تامین می شود، تصریح کرد: ۳۷ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی به صورت تسهیلات برای نوغانداری در سال آینده برای نوسازی و بازسازی انبارها و همچنین ایجاد توتستان‌های جدید و احیای توتستان‌های فرسوده تخصیص یافته است.

زرگری با اشاره به ارائه پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی قیمت تضمینی خرید پیله از نوغانداران در سال آینده، بیان کرد: امسال قیمت فروش پیله در پایان فصل تولید آن به کیلوی ۴۳ هزار تومان رسید در حالی که قیمت تضمینی آن ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده بود.  

وی افزود:در صورت بروز مشکل در فروش محصول نوغانداران، دولت آمادگی دخالت در خرید را دارد.

با احیای صنعت نوغانداری شاهد مهاجرت معکوس روستاییان خواهیم بود

در ادامه این جلسه فرماندار انزلی با اشاره به اینکه نوغانداری از دامداری و مرغداری پردرآمدتر است، اظهار کرد: باید مزارع پرورش کرم ابریشم در شهرستان انزلی افزایش یابد تا با احیای این صنعت در این شهرستان علاوه بر افزایش اشتغال در روستاها درآمدزایی مناسبی هم برای بهبود معیشت مردم به وجود آید.

اسماعیل حیدری آزاد با بیان اینکه انزلی می تواند به عنوان قطب نوغانداری در گیلان مطرح شود، افزود: خوشبختانه امروز دنیا به سمت تولید و ارتقای نوغانداری و صنعت ابریشم و تولید انواع صنایع دستی و محصولات ابریشمی همانند فرش‌ گام برمی دارد.

حیدری آزاد تاکید کرد: حمایت همه جانبه از نوغانداری در راستای رشد و ارتقای صنعت ابریشم در گیلان و به ویژه بندرانزلی ضروری است.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد و همچنین رایزنی با بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات در راستای رفع دغدغه‌های موجود و حمایت همه جانبه از مشاغل خانگی گام برداشته شده است.

حیدری آزاد ادامه داد: معتقدم در صورت احیای صنعت نوغانداری و تبلیغات گسترده درباره سوددهی این صنعت پربازده کم هزینه، جوانان را به پای کار آورده و موجبات توسعه همه جانبه این صنعت و مهاجرت معکوس روستاها را پدید می آورد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:1 اسفند 1397،کد خبر:4548156،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
یعنی این نوسانات ارز به هرچیزی اسیب رسوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین