پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از قرار نگرفتن دو ماهواره «پپام» و «دوستی» در مدار خبر داد.

شعارسال: آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی با بیان اینکه ماهواره‌های «دوستی» و «پیام» در مدار قرار نگرفتند، گفت: طراحی و ساخت این ماهواره‌ها جزو تجربیات ما در توسعه دانش فضایی است.

وی در خصوص نقاط مداری این دو ماهواره، توضیح داد: نقاط مداری برای ماهواره‌های ژئو و زمین آهنگ است که در ارتفاعات بالاتر قرار می‌گیرند.

آذری جهرمی با بیان اینکه ماهواره‌های دوستی و پیام در مدار‌های پایین و خورشید آهنگ بودند، ادامه داد: نقاط مداری برای این دو ماهواره نداشتیم، از این رو این دو ماهواره ربطی به ثبت نقاط مداری ندارند.

وی طراحی و ساخت ماهواره‌های ژئو را از برنامه‌های این وزارتخانه نام برد و افزود: این پروژه در پژوهشگاه فضایی به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی همچنین طراحی و ساخت ماهواره ملی با توان داخلی را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه ذکر کرد و یادآور شد: همکاری‌های بین‌المللی و خرید ماهواره از دیگر برنامه‌های ما است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروانه اپراتوری فضایی را واگذار و صادر کرده اند، خاطر نشان کرد: اصول حاکم بر پروانه اپراتوری فضایی تدوین شده است و برای حضور بخش خصوصی فراخوانی صادر کردیم. در قالب این برنامه مذاکراتی برای حضور بخش خصوصی برای طراحی و ساخت ماهواره‌ها برای قرار گرفتن در مدار ژئو در حال اجرا است.

آذری جهرمی با بیان اینکه در تلاش هستند تا ماهواره‌هایی در مدار ژئو قرار دهند بیان کرد: نقاط مداری تا دو سال به نام ایران باقی خواهد ماند و ما ماهواره اولیه‌ای نیز در مدار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تلاشی که صورت می‌گیرد، بتوانیم ماهواره‌های متنوعی را در مدار مستقر کنیم.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:6 اسفند 1397،کد خبر:748521،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین