پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به درگیری فرهاد مجیدی با مامور راهنمایی و رانندگی واکنش نشان داد.

شعار سال: سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد مامور پلیس راهور با فرهاد مجیدی بازیکن سابق تیم استقلال تهران اظهار کرد: بنده فیلم استوری فرهاد مجیدی را در اینستاگرام دیدم و برخورد مامور ما کاملا درست بوده است.

وی تاکید کرد: برای پلیس تفاوتی نمی‌کند فرد متخلف چه کسی باشد تمام افراد در برابر قانون یکسان هستند؛ اینکه کسی تصور کند، چون چهره یا بازیکن فوتبال و یا هنرپیشه است و یا مقامی دارد با بقیه افراد جامعه تفاوت دارد و نباید مقررات را اجرا کند ایراد بسیار بزرگی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همه‌ی افراد در هر جایگاهی در برابر قانون یکسان هستند و باید به قانون احترام بگذارند.

سردار مهماندار بیان کرد: پلیس اگر از فردی تست می‌گیرد؛ آن فرد اگر مشکلی ندارد چرا باید در برابر تست دادن مقاومت کند!

وی افزود: در رابطه با این اتفاق، بررسی‌های بیشتر در خصوص سرعت خودروی آقای فرهاد مجیدی و دلیل تست ندادن وی در انجام است و حتما اطلاع رسانی کامل را انجام خواهیم داد.

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز اظهار کرد: وظیفه پلیس است که با خاطیانی که با سرعت غیرمجاز در معابر تردد می‌کنند، برخورد کند.

وی افزود: آقای مجیدی اگر با سرعت غیرمجاز رانندگی کرده باید به واکنش پلیس احترام بگذارد، چراکه این موضوع در تمام دنیا متداول است و حتی در کشور‌های آلمان، انگلیس با رانندگان متخلف برخورد قاطع می‌شود.

وی افزود: مامور وظیفه زمانی که خودروی آقای مجیدی را متوقف کرد، از وی خواست تا تست الکل را انجام دهد، اما بنا به دلایلی وی از انجام این کار امتناع کرده است.

سردار هداوند با اشاره به اینکه دستگاه‌های ثبت سرعت پلیس، سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کردند، افزود: این میزان از سرعت در رانندگی تخلف است و پلیس قطعا با متخلف برخورد خواهد کرد و برایش فرقی نمی‌کند که چه کسی پشت فرمان بوده است.

جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: این حرکت در رانندگی مخاطره آمیز بوده و آقای مجیدی حق نداشت که با دوربین تلفن همراه خود عمل پلیس را زیر سوال ببرد، چرا که افسر پلیس وظیفه خود را انجام داده است.

سردار هداوند خاطرنشان کرد: بهتر آن بود که آقای مجیدی به جای اینکه فیلم را در فضای مجازی منتشر و فضا را ملتهب کند به ما مراجعه کرده و پس از بررسی‌های لازم، به این موضوع رسیدگی می‌شد.

پاسخ معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا به ویدئوی منتشر شده در خصوص فوتبالیست معروف

سرهنگ عین اله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در خصوص ماجرای برخورد قانونی با فوتبالیست مطرح کشور اظهار کرد: ساعت دو صبح امروز یک دستگاه سواری هیوندای توسان در مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در حرکت بود که از سوی مامور وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون و دستور ایست آن صادر شد. این در حالی بود که سرعت مجاز در بزرگراه گفته شده ۸۰ کیلومتر است.

وی در ادامه افزود: مامور راهور طبق قانون از راننده خودرو که مشخص می‌شود یکی از فوتبالیست‌های مطرح کشور است مدارک خودرو را درخواست می‌کند که راننده هیوندا از ارائه مدارک خودداری می‌کند و می‌گوید که مدارکی ندارد.

سرهنگ جهانی با اشاره به این که مامور طبق قانون موظف به درخواست مدارک بوده اظهار داشت: مرحله دوم اعمال قانون مشخص شدن حالت عادی راننده است. در این ماجرا، وقتی مامور از راننده متخلف می‌خواهد که بازدم خود را به صورت مامور فوت کند راننده ممانعت می‌کند.

معاون اجتماعی راهور ناجا خاطرنشان کرد: از افرادی که چهره محبوبی نزد مردم دارند و جوانان می‌توانند از آن‌ها الگوبرداری کنند انتظار می‌رود بیشتر از بقیه حرمت قانون را نگه داشته و رفتاری خلاف قانون نداشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: مامور راهور در این ماجرا طبق قانون درست عمل کرده است چراکه همه در برابر قانون یکسان هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 10 اسفند 97، کد مطلب: 6850175: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین