پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
پدر چند روزی بود که حسابی گوش به زنگ آیفون شده بود. البته حق هم داشت؛ منتظر بسته پستی مهمی بود.

شعارسال:پدر چند روزی بود که حسابی گوش به زنگ آیفون شده بود. البته حق هم داشت؛ منتظر بسته پستی مهمی بود.

همین که صدای آیفون بلند میشد، خلاف همیشه اولین نفری بود که پشت صفحه نمایش آن حاضر میشد. بالاخره انتظارها به پایان رسید و مامور پست به در منزل آمد و با بردن نام پدر، از او خواست شخصا برای گرفتن بسته پستی، پایین بیاید. او نیز از شوق پلهها را یکی در میان طی کرد تا به در خانه رسید.

مامور پست که از این همه شور و شوق او تعجب کرده بود، پاکت سفید رنگی را به او تحویل داد. پدر پاکت را چند باری این طرف و آن طرف کرد و گفت: فقط همین؟ مامور پست با خنده جواب داد: داداش مگر چقدر خلاف کردهای که منتظر یک طوماری؟ پدر: خلاف؟ مامور پست خودش را جمع و جور کرد و گفت: آقا این قبض جریمه شما به انضمام تصویرتان است، که توسط دوربینهای راهنمایی و رانندگی ثبت شده. حالا برای اینکه جریمهتان را بپردازید، آن را برایتان آوردهایم. پدر گفت: من و خلاف اصلا امکان ندارد. سریع پاکت را باز کرد اما تصویر کاملا روشن بود. در عکس چهره خودش به عنوان راننده و خودرواش در حال لایی کشیدن و هنرنمایی در بزرگراه نزدیک منزل به خوبی نمایان بود. دیگر حرفی برای گفتن نمانده بود. در را بست و پشت آن ایستاد. اولین کاری که کرد، تماس با شرکتی بود که از آن خرید پستی کرده بود. باید خرید را پسمی داد. دوباره با حسرت نیم نگاهی به قبض جریمه انداخت، باید برنامه سفر یک روزهای را که به خانواده قول داده بود نیز برهم بزند تا بودجه به رخ کشیدن مهارت رانندگیاش تا حدی تامین شود.

آیا حضور پلیس برای جریمه شدن الزامی است؟

به گزارش روزنامه خراسان، تا قبل از مجهز شدن راهها به سیستمهای الکتریکی نظارتکننده، رانندگانکم دقت وگاه عاشق سرعت با خیال راحتتری در خیابانهای شهر جولان میدادند و دقیقا زمانی که به خودروی پلیس نزدیک میشدند، کاملا منضبط رفتار میکردند. حتما شما هم خاطره نه چندان دوراز هنرنمایی همین رانندهها را در ساعات پایانی شب در بولوار وکیل آباد در ذهن دارید. اما خوشبختانه این روزها با مجهز شدن بیشتر خیابانها، میدانها و بزرگراههای شهری به دوربینهای حساس به سرعت، این اتفاق ناخوشایند کمتر میافتد. به هر حال باز هم کسانی هستند که به دلیل بیتوجهی به مقررات رانندگی خود را در معرض مجازاتهای پلیس قرار میدهند. برای متخلفان قبضهای جریمه به شکلهای زیر صادر میشود:

قبضهای تسلیمی: متداولترین و در عین حال نوستالژیکترین نوع جریمه این است که پلیس خودرو را متوقف میکند و بعد از گرفتن مدارک مورد نیاز و پر کردن قبض جریمه، آن را به راننده خودرو تحویل میدهد. در این قبضها مشخصات راننده متخلف، خودرو، نوع و محل وقوع تخلف به همراه نام مامور جریمهکننده درج میشود.

قبضهای الصاقی: زمانی که راننده در محل حضور ندارد، مامور پلیس همان قبض جریمه را پر میکند و تنها بخش مشخصات شخصی راننده را خالی میگذارد وسپس قبض را به بدنه خودرو الصاق میکند. البته بیشتر این قبض را پشت شیشه پاک کن سمت چپ قرار میدهند تا راننده به محض نشستن پشت فرمان، چشمش به آن روشن شود و حساب کار دستش بیاید.

قبض های دو برگی: این قبضها زمانی صادر میشود که راننده متخلف به هر دلیلی به فرمان ایست پلیس توجه نکند یا امکان توقف خودرو وجود نداشته باشد. در این شرایط مامور راهنمایی و رانندگی قبض جریمه و تخلف راننده را ثبت میکند و نزد خود نگه میدارد. در این قبضها مشخصات خودرو و حتی ویژگیهای ظاهری راننده تا حد امکان درج میشود. اگر مامور راهنمایی و رانندگی تشخیص دهد، شخص خاطی عمدا از متوقف کردن خودرو سر باز زده است، علاوه برمبلغ مد نظر برای تخلفش، 50 هزار تومان دیگر برای توجه نکردن به فرمان پلیس نیز جریمه میشود.

قبضهای الکترونیکی: این موضوع که نظارت پلیس تنها به حضور فیزیکیاش در سر چهار راهها و میدانها ختم نمیشود و نظارتی هوشمند و بدون توقف در تمام مسیرهای عبوری اعمال میکند، مزایای زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش امنیت در بعد روانی است. البته میتوان قانونمند کردن بیشتر رانندگان در تمام مسیرهای عبوری را نیز به آن اضافه کرد. در این نوع قبضها، تصویرهای ثبت شده دوربینهای حساس به سرعت ملاک صدور قبض جریمه قرار میگیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار 10 خرداد 97، کد خبر: 3970310100 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
دیگه ماشالله شماها دارین انقدر از جریمه کردن مردم در میارین که خب حضور هم نداشته باشین حله
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین