پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرهنگ و تمدن مشترک بین ایران و ترکیه، گسترش روابط علمی و کارآمد بین دو کشور ضروری است.

شعارسال: استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرهنگ و تمدن مشترک بین ایران و ترکیه، گسترش روابط علمی و کارآمد بین دو کشور ضروری است.

 محمدرضا پورمحمدی در دیدار با رئیس دانشگاه قاضی آنکارا با اشاره به علاقه مندی دو کشور برای گسترش ارتباطات خود در زمینه های مختلف، افزود: فرهنگ و تمدن مشترک، عمیق و ریشهداری که بین ایران و ترکیه وجود دارد ما را به گسترش ارتباطات بین دو کشور ترغیب می‌کند.

وی افزود: از سالیان گذشته روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی گسترده ای بین ایران و ترکیه وجود دارد و به تبع آن آذربایجان شرقی خواهان بسط و توسعه این روابط در زمینههای علمی است.

وی با بیان اینکه در تبریز دانشگاه های بزرگ و شاخصی وجود دارد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی آماده تبادل استاد و دانشجو، همکاری شرکت های دانش بنیان و اجرای طرح های مشترک علمی با دانشگاه های ترکیه است.

رئیس دانشگاه قاضی آنکارا نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای این دانشگاه در حوزه ها و رشته‌ های مختلف گفت: این دانشگاه آماده توسعه همکاری های بیشتر با دانشگاه های آذربایجان شرقی و تبریز است.

ابراهیم اوسلان افزود: دانشگاه قاضی از دانشگاه های برتر ترکیه بوده و علاقه مند به انعقاد تفاهم‌ نامه ‌های مشترک همکاری برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های آذربایجان شرقی است.

وی اظهار داشت: این دانشگاه آماده ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تبریز و تبادل تفاهم‌ نامه های همکاری متقابل با دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی و دیگر دانشگاههای استان است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11اسفند 1397 ، کدخبر:818803 www.borna.news،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین