پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران و ترکیه در حال حاضر در بالاترین سطح همکاری قرار دارند و آذربایجان غربی نیز در صدد افزایش مبادلات در همه زمینه هاست.
شعارسال:استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران و ترکیه در حال حاضر در بالاترین سطح همکاری قرار دارند و آذربایجان غربی نیز در صدد افزایش مبادلات در همه زمینه هاست.

«محمدمهدی شهریاری» روز شنبه در دیدار با سفیر ترکیه در ایران که در محل استانداری آذربایجان غربی انجام شد، افزود: توسعه مبادلات اقتصادی، مراودات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زمره اهداف 2 کشور است و این استان مرزی نیز همه توان خود را در این خصوص به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 2 کشور قرن ها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته اند، اظهار داشت: آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و افزایش همکاری های مرزی و رفع مشکلات می‌تواند در توسعه مبادلات و رسیدن به اهداف اقتصادی 2 کشور موثر باشد.

وی با یادآوری سفر اخیر وزیر کشور به «قونیه» و ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی این شهر با «خوی» بیان کرد: امیدواریم این امر که در افزایش روابط فرهنگی 2 کشور با تکیه بر ظرفیت «مولانا» و «شمس» تاثیرگذار است، در آینده نزدیک تحقق یابد.

سفیر ترکیه در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از همکاری تنگاتنگ استانداری آذربایجان غربی با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه، گفت: این سرکنسولگری جزء قدیمی ترین نمایندگی های ترکیه به شمار می رود و قدمتش به بیش از 150 سال می رسد.

«دریا اورس» (Derya Örs) افزود: قرن‌هاست که 2 ملت با مسالمت در کنار هم زندگی می کنند و این رابطه می‌تواند الگوی بسیاری از ملت ها باشد.

وی تأکید کرد: ما خواهان ارتقای روز افزون مراودات اقتصادی با ایران هستیم و همه تلاش خود را در این راستا به کار می گیریم.

در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود از سوی استاندار آذربایجان غربی به سفیر ترکیه در ایران اهدا شد؛ دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از مرز «سرو» ارومیه از دیگر برنامه های سفر سفیر ترکیه در ایران به ارومیه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار24فروردین 98، کدخبر: 833563،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
همکاری ایران و ترکیه باهم می تونه شرایط اقتصادی بسیار بسیار خوبی رو فراهم کرده و فراهم میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین