پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
شیرزاد گفت: قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازار شب عید ۱۲ تا ۱۷ درصد کمتر از قیمت بازار در مراکز عرضه می‌شوند.
شعار سال: به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ سال مدیریت جهادی در جمع خبرنگاران در ارتباط با  تنظیم بازار میوه شب عید  اظهار کرد: با توجه به تمهیدات ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبردی میوه، ۳۰ هزار تن سیب خریداری و به ۳۱ استان حمل شد که این سیب‌ها از کیفیت بالا و سایز مناسبی برخوردار هستند.

وی ذخایر احتیاطی سیب را برای تنظیم بازار میوه شب عید ۶ هزار تن اعلام کرد و افزود: در صورت تشخیص، ذخایر احتیاطی وارد بازار می‌شود تا قیمت‌ها کنترل شود.

شیرزاد با اشاره به اینکه قیمت میوه‌های تنظیم بازار ۱۲ تا ۱۷ درصد کمتر از نرخ موجود در بازار است، بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هفته پایانی اسفند نرخ مصوب میوه‌های تنظیم بازار اعلام شده و از طریق مراکز مستقیم عرضه یعنی میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های تعاونی مصرف عرضه خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ارتباط با تنظیم بازار پرتقال برای شب عید مقرر شد ۴۰ هزار تن پرتقال تهیه شود که ۳۰ هزار تن از این میزان تامسون شمال و ۱۰ هزار تن والنسیای جنوب است که تاکنون ۲۷ هزار تن تامسون شمال خریداری و ۳ هزار تن مابقی ظرف ۴ تا ۵ روز آینده خریداری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پرتقال‌های خریداری شده پس از قارچ‌کشی، سایز، سورت و بسته‌بندی به استان‌ها برای ذخیره‌سازی تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تن پرتقال والنسیای جنوب هم خریداری شده است، افزود: امسال با حضور حداکثری در بازار مجموع خرید و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد و در مقایسه با ۵ سال اخیر ۴۲ درصد رشد داشته است که با این وجود کمبود و کسری در بحث تنظیم بازار این ۲ میوه برای بازار شب عید نخواهیم داشت.

شیرزاد با اشاره به اینکه نیازی به واردات پرتقال برای تنظیم بازار شب عید نداریم، گفت: در حال حاضر هیچ گزارشی بر ضرورت واردات وجود ندارد چراکه تولید  داخل به میزان کافی است و نیازی به واردات برای تنظیم بازار شب عید نداریم.

به گفته این مقام مسئول با تمهیدات صورت گرفته پرتقال‌های تنظیم بازار با استفاده از کامیون‌های یخچال‌دار به استان‌ها حمل می‌شود که در نهایت به سبب فاصله کوتاه حمل تا ذخیره‌سازی میزان اُفت و ضایعات کاهش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: میوه‌های تنظیم بازار در هفته پایانی اسفند در میادین میوه و تره‌ بار، مراکز عرضه ستاد تنظیم بازار و فروشگاه‌های تعاونی مصرف انجام خواهد شد به طوری که سطح دسترسی تمامی شهروندان به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار 12 اسفند 97، کدخبر: 271515، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
0
هر چی میوه داغون و بنحل رو میارن برای تنظیم بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین