پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
در اواخر هفته گذشته،خبری مبنی بر فساد حدود 1100 تن سیب درختی تنظیم بازار تعاون روستای در سردخانه های شهر دماوند رسانه ای شد. خبری که با وجود درست بودن نسبی شواهد ظاهری آن و گندیدگی مقادیری از سیب های انبار شده، ارتباطی با سازمان تعاون روستایی نداشته و صرفا با نگاهی سطحی و احیانا مبتنی بر بازی های خاص سیاسی، تنظیم و منتشر شده است.در متن زیر تکذیبیه مستند سازمان مرکزی تعاون ، همراه با شماره مکاتبات و تشریح فرآیند عمل منتج به این رویداد،آورده شده است.
شعار سال: در آخر هفته گذشته فیلمی از فاسد شدن 1100 تن سیب در یکی از سردخانه های دماوند در صدا و سیما منتشر شد، سازمان تعاون روستایی نیز در اولین روز کاری هفته،به این فیلم طی جوابیه واکنش نشان داد. در جوابیه سازمان مرکزی تعاون روستایی آمده است، اتحادیه تعاونی باغداران ، برنده مزایده محصولات ذخیره احتیاطی طرح تنظیم بازار بوده و بخش عمده ای از محصول خریداری شـده را راسا و یا نیابتا صادر نموده و در حال حاضر مشغول فروش حدود ۵۰۰تن باقیمانده محصول خود از طریق صـادرات و ارسـال پس سورت آن به کارخانجـات کنسانتره می باشـد. این رویداد به لحاظ حقوقی ،ارتباطی با این سازمان ندارد.

در ادامه ، متن کامل جوابیه سازمان تعاون روستایی را می خوانید:


یکی از اقدامات و خدمات دولت به جامعه  و شهروندان محترم، تنظیم بازار و کنترل قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم است .  این امر در حوزه مواد غـذایی شـکل جـدی تری به خود می گیرد.  اجرای طرحی موسوم به طرح تنظیم بازار میوه شب عیـد نیز از آن جمله است . در این طرح ، دولت هرسـاله جهت کنـترل قیمت میوه در ایـام نوروز و جلوگیری از افزایش بی رویه و غیر قابـل تحمل قیمت سـیب و پرتقـال اجرا می گردد. از بعد فرآیندی،این طرح شامـل خریـد میوه در زمان تولیـد، ذخیره سازی در ماه های پایانی سال و توزیع آن در ایام نوروز می باشـد.

این اقـدام بـا توجه به اهمیت آن زیر نظر کمیته ای موسوم به کمیته ملی راهبردی طرح تنظیم بازار کشور صورت می پذیرد. این کمیته متشـکل از دستگاه های متولی و مرتبط عضو کارگروه تنظیم بازار کشور می باشد . درسال گذشته، این طرح با ابلاغ وزیر محترم جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روسـتایی به شماره ۰۲۰/۱۸۴۱۸ مورخ ۹۷/۹/۲۰ و تشکیل کمیته ملی راهبردی ، آغاز گردیـد و حدود ۲۴۰۰۰ تن سیب درختی و ۴۰هزار تن پرتقال مورد نیاز اسـتان ها تهیه و تحویل آنها شـد. همچنین حسب مصوبه کمیته مـذکور حـدود ۶۰۰۰تن سـیب درختی نیز بعنوان ذخیره احتیـاطی خریداری و ذخیره سازی گردید.
رصد مستمر بازار میوه و بررسـی قیمت ها ضـرورت ورود دولت و توزیع میوه از هفته پایانی اسفند ۹۷را اقتضا نمود. بلافاصله بعد از این رصد ، توزیع سـیب و پرتقال ذخیره شده در کشور از سطح شهرها تا عمق روستاها با قیمت های کنترل شده و یکسان زیر نظر کمیته راهبردی اسـتان ها آغاز گردید و تا اواخر فروردین ۹۸استمرار یافت.
سیب درختی مازاد طرح مـذکور حسب تصـمیمات بند یک سایر دسـتورات جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مورخ ۹۸/۱/۲۰ در اختیار سازمـان میادین میوه و تره بار تهران قرار گرفت تا با قیمت های مصوب آن سازمان در سـطح شـهر تهران توزیع گردد. که بـدلیل رونـد کنـد توزیع و اسـتعداد فساد پذیری محصول، کارگروه تنظیم بازار در بند ۴ تصمیمات جلسه مورخ ۹۸/۲/۱۶ خود فروش باقیمانده محصول را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی مصوب و به این سازمان تکلیف نمود که فورا اقدام قانونی انجام و اتحادیه سراسری تعاونی های باغداران کشور بعنوان برنده مزایده ،۱۷۱۰ تن محصول ذخیره شده در سـردخانه سـرخدشت شهرسـتان دماوند را در مورخ ۹۸/۳/۸ از سازمان تعاون روستایی خریداری و تملک نموده است.
حسب اطلاع اخذ شده ، اتحادیه مذکور بخش عمده از محصول خریداری شـده را راسا و یا نیابتا صادر نموده و در حال حاضر مشغول فروش حدود ۵۰۰تن باقیمانده محصول خود از طریق صـادرات و ارسـال پس سورت آن به کارخانجـات کنسانتره می باشـد. که به لحاظ حقوقی ارتباطی با این سازمان ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان تعاون روستایی، تاریخ انتشار 5 تیر 1398، کدخبر: 46946، corc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
2
صدا و سیما بجای اینکه تو این وضعیتی که ضد انقلاب مدام برای سازمان های کشور شایعه سازی میکنی بیاد شایعات رو پاسخ بده خودش شده منبع پخش شایعه علیه دولت؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
0
یه نکته بگم، اون اینکه
تکذیبیه تعاون روستایی، تقصیر رو از سر خودش باز کرد و فهمیدیم که برداشت ما اشتیاه بوده ، اما :
فساد حجم مثلا 100 تنی سیب توسط هر کس(حتی مالک بخش خصوصی)، چرا اتقاق افتاده، آیا نباید به این مسئله ورود کرد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
1
0
آقا ، اگه نیاز نداشتید می دادید به من. کیلیویی 5 تومان هم می فروختم، برای 100 تن می شد، 500 میلیون تومان.
باهاش یه ماشین و یک خونه مسکن مهر می خریدم، حالش رو می بردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
این آسیب ، آسیب همه ساله است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین