پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سال گذشته به دلیل سرما زدگی و تگرگ کمبود میوه در کشور به وجود آمد البته برخی میوه ها مانند گیلاس تاثیری در این بازار نداشت اما کمبود و ضرورت تامین سیب، پرتقال و نارنگی را به وزارت جهاد اعلام کردیم.


 
شعارسال : صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: سال گذشته به دلیل سرما زدگی و تگرگ کمبود میوه در کشور به وجود آمد البته برخی میوه ها مانند گیلاس تاثیری در این بازار نداشت اما کمبود و ضرورت تامین سیب، پرتقال و نارنگی را به وزارت جهاد اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه امسال روش توزیع میوه شب عید بهبود یافته است افزود: به دلیل کمبود میوه بعد از عید با مشکل روبرو هستیم.

نیاورانی با بیان اینکه بخش خصوصی در تنظیم بازار میوه دیده نمی شود گفت: به عنوان نمونه از زنجیره سیب و اتحادیه و تشکل های ملی برای تامین این محصول استفاده نشده است.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: دولت برای تنظیم میوه شب عید از بخش خصولتی به جای خصوصی استفاده می کند.

وی گفت: اگر بودجه به موقع در اختیار تعاونی های روستایی قرار بگیرد بخش خصوصی به موقع از باغداران محصولاتشان را خریداری می کند.

نیاورانی افزود: اینکه دولت سیب و پرتقال را بیش از قیمت باغدار از اشخاص خریداری کرده است پولی نیست که به صورت سود به کشاورز باز گردد.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: تیر امسال به وزارت جهاد نامه نوشتیم که کمبود سیب داریم و دولت آن زمان باید از کشاورزان سیب را خریداری می کرد.

وی افزود: امسال کمبود سیب داشتیم زیرا بخشی از سیب تولیدی کشور برای کنسانتره و آبگیری استفاده می شود.

نیاورانی از دولت خواست، سبد میوه شب عید مردم را گسترده تر ببیند و بر کالاهای دیگر مانند موز نیز نظارت داشته باشد.

 
اسدلله کارگر رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی نیز گفت: قیمت میوه در میدان مرکزی و هفتگی و بر اساس فاکتور خرید تعیین می شود.

وی افزود: قییمت ها بین هزار تا هزار و 500 تومان افزایش یافته است اما ملاک ما برای تعیین قیمت فاکتور خرید است.

کارگر گفت: اکنون در عمده فروشی ها پرتقال شمال 5 هزار ، جنوب 7 هزار و سیب 8 هزار تومان فروخته می شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی افزود: اگر خلافی در توزیع میوه اتفاق می افتد پیش از رسیدن آن به میادین میوه و تره بار است زیرا میوه ای که از میدان خارج می شود ساماندهی شده و بر اساس فاکتور است.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز گفت: پنج هزار و 500 پرونده در سال 97 مربوط به میوه در این سازمان تشکیل شده که 840 پرونده مربوط به قاچاق است.

وی افزود: دلالی بر اساس قانون تجارت به رسمیت شناخته شده است اما در کشور ما که رتبه هشتم تولید میوه و پنجم تولید سبزی و صیفی را در دنیا دارد وضع توزیع میوه نامطلوب است.

رایگانی گفت: واسطه ها بدون عوارض و مالیات بیشترین سود را در چرخه تولید و توزیع میوه به خود اختصاص می دهند در حالی که اتحادیه ها و صنوف این بخش مرجع نظارت بر توزیع میوه هستند.

سعید خطی عضو هیات مدیره تعاونی سورتینگ داران مازندران نیز گفت: باید در قیمت تمام شده میوه ها هزینه حمل و نقل ، انبارداری و ... را نیز محاسبه کرد.

وی افزود: تولید پرتقال در مازندران امسال 10 تا 15 درصد کاهش یافت اما این رقم تاثیر چندانی بر بازار ندارد.

خطی با بیان اینکه هزینه های امسال ما سه برابر شده است گفت: با افزایش هزینه ها برای باغداران قیمت های خرید از آنها چندان تغییر نکرده است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:27 اسفند 1397،کدخبر:1971445،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین