پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
مدیرعامل شرکت دانش بنیان «نانو تارپاک» گفت: این شرکت برای اولین بار در ایران توانسته با بهره گیری از فناوری نانو الیاف، ماسک صنعتی تولید کند.

شعارسال: شهبازی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «نانو تارپاک»  گفت: این شرکت از مهر ماه سال ۱۳۸۸ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

وی در خصوص صادرات محصولات ادامه داد: علاوه بر ارتباط با شرکت‌های صنعتی خارجی همچون تایلند و ترکیه و صادر کردن محصولات خود به آن کشور‌ها با شرکت‌های صنعتی داخلی همچون سهامی عام و خاص، صنایع فلز، خودرو و معدن در ارتباط هستیم.

شهبازی با بیان اینکه زمینه اصلی فعالیت این شرکت دانش بنیان در حوزه تولید نانوالیاف است، اظهار داشت: یکی از کاربرد‌های این حوزه تولید ماسک‌های ۶ لایه تنفسی بوده که بیشترین تمرکز ما نیز بر این موضوع است.

وی ادامه داد: این ماسک‌ها که با استفاده از نانوتکنولوژی الیاف تولید می‌شوند بازده بیشتری نسبت به ماسک‌های معمولی دارند، ماسک‌های نانوالیاف در جذب آلاینده‌هایی که ماسک‌های معمولی قادر به جذب آن‌ها نیستند و در محیط‌های شهری و صنعتی موجود هستند، بسیار خوب عمل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت «نانو تارپاک» بیان کرد: این شرکت تجاری سازی شده است و در این راستا موانع بی‌شماری را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به این که موانع بسیاری از جمله کمبود بودجه بر سر راه فناوران نوین وجود دارد، گفت: هرچند که درحال حاضر کم و بیش حمایت‌هایی ازسوی دولت وجود دارد، اما قوانین دست و پاگیر اداری منجر به وجود مراحل طولانی برای اخذ مجوز شده است و در خواست داریم این مراحل تا حد امکان کوتاه و راحت‌تر شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:13اسفند1397 ، کدخبر: 750065: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین