پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
یک شرکت دانش بنیان در کشور توانسته با کمک فناوری نانو موفق به طراحی و ساخت بتن فوق سبک سازه‌ای شود.
شعار سال : رزاقیان مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان «بهدیس ساوان امین» درباره این شرکت دانش بنیان توضیح داد: شرکت دانش بنیان «وندیداد» در سال ۸۴ به منظور نظارت و طراحی شروع به فعالیت کرد و با تلاش‌های بخش تحقیق و توسعه، موفق به تولید محصولی با فناوری جدید در حوزه بتن شده ایم که نام آن را «نانو بتن فوق سبک سازه ای» گذاشتیم.

وی ادامه داد: براساس این محصول جدید در سال ۱۳۸۸ شرکت دانش بنیان «بهدیس ساوان امین» در زمینه نانو بتن فوق سبک سازه‌ای پایه گذاری شد که فعالیت خود را در زمینه قطعات بتنی و استفاده از نانو در محصولات بتنی انجام می‌دهد. به این صورت که با کاهش وزن بتن وافزایش مقاومت آن توانسته ایم بهترین نوع بتن را در کشور تولید کنیم.

رزاقیان با بیان اینکه «بهدیس ساوان امین» تنها شرکتی است که می‌تواند نانو بتن فوق سبک سازه‌ای را با وزن یک چهارم دهم تن در مترمکعب و مقاومت ۳۰ مگاپاسگال تولید کند، گفت: در سال ۸۸ این محصول ثبت اختراع و تاییدیه فنی آن از سازمان ستاد فناوری نانو و مرکز تحقیقات راه و مسکن کشور گرفته شد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مذاکرات درحال انجام با کشور‌های مالزی و کانادا اظهار داشت: بتن‌های فوق سبک سازه‌ای ساخته شده با کمک فناوری نانو را به صورت بتن‌های خشک و بسته‌بندی شده، به کشور‌های خارجی صادر و درنهایت در محل پروژه با استفاده از افزودنی‌ها طرح بتن اصلی را تولید می‌کنیم.

رزاقیان در رابطه با بودجه شرکت‌های دانش بنیان گفت: پروژه‌های ملی معمولا حمایت می‌شوند و به دلیل آنکه پروژه ما نیز یک پروژه ملی است که چرخه اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد، باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: البته در بخش صادرات حمایت‌هایی توسط دولت شده و تجاری سازی آن هم اتفاق افتاده که تولیدات آن در سطح صنعتی برای پروژه‌ها قابل استفاده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی حمایت‌های درون کشور است، به این صورت که اگر تسهیلات و حمایت‌ها برای شرکت‌هایی که در زمینه‌های فناوری جدید فعالیت می‌کنند بیشتر شود و مسیر‌ها و پروژه‌ها برای آن‌ها فراهم گردد به صورتی که بتوانند از محصولاتشان در کشور استفاده کنند به جرات می‌توانم بگویم که اقتصاد کشور را بیش از پیش رونق می‌بخشد.

وی با اشاره به وجود بازار برای عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان گفت: اگر بازار وجود نداشته باشد قاعدتا شرکت‌ها نمی‌توانند فناوری را گسترش دهند و در سطح صنعت استفاده کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:15 اسفند 1397،کد خبر:750603،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین