پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به نقش پررنگ زنان در تولید و تجاری سازی دانش، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان توسط زنان تاسیس شده است یا اداره می شود.

شعار سال: به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زینب حمیدزاده، مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در دانشگاه کراچی پاکستان با اشاره به سوابق دیرین کشورهای اسلامی در زمینه دستاوردهای علمی اظهار داشت: بدون دیپلماسی علمی، رسیدن به دستاوردهای مهم در این حوزه ممکن نیست.

وی افزود: با وجود دستاوردهای مهم و درخشان کشورها در زمینه علمی، فقدان ارتباطات علمی موثر بین جوامع علمی مشهود است. اولین گام برای حل این مشکل ایجاد شبکه ای موثر از دانشمندان و متخصصان مسلمان است.

حمیدزاده با اشاره به اقدامات بنیاد مصطفی(ص) در این زمینه اظهار کرد: نشست استپ با هدف ایجاد فضای همکاری بین دانشمندان مسلمان، شناخت دانشمندان و توانایی های آنها در زمینه های مختلف برگزار می شود.

اسلام تفاوتی در رشد توانایی‌ها بین زن و مرد قائل نیست

مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد تساوی زن و مرد، یادآور شد: این امر نشان می دهد تفاوتی بین زن و مرد در زمینه رشد توانایی های آنها وجود ندارد.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت های مساوی برای دانشمندان در حوزه های مختلف دانش، مدیریت و سیاست گفت: آمارها نشان می دهد تفاوت زیادی بین زنان و مردان در حوزه تحصیلات تکمیلی و همچنین تشکیل مراکز تحقیقاتی و حضور زنان در این مراکز وجود ندارد.

حمیدزاده که به عنوان نماینده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست سخن می گفت با اشاره به تلاش کشورهای مختلف در زمینه توانمندسازی زنان، بیان کرد: ایران در کنار همه فعالیت ها در حوزه علم و فناوری، تاسیس شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن تعداد قابل توجه دانشجویان زن در دانشگاه ها به دنبال افزایش مشارکت زنان در حوزه دانش بنیان است.

وی همچنین بیان کرد: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان، امروز توسط زنان تاسیس شده است و با توجه به توانمندی های زنان و افزایش حمایت ها انتظار داریم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، در زیرشاخه های بیماری های واگیر و غیرواگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان ۸ تا ۱۱ اسفند در دانشگاه کراچی در حال برگزاری است.

یکی از فعالیت های کلیدی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، تاکید بر نقش دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری و حضور پررنگ آنان در این دوره از نشست استپ خواهد بود.

این دوره از نشست استپ، به بررسی چالش های جهان اسلام در حوزه سلامت می پردازد و تازه ترین رویکردها و دستاوردهای دارویی برای مواجه با این چالش ها در آن بررسی می شود.

در حاشیه برگزاری پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، سومین نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام نیز برپا می شود و شرکت ها و سرمایه گذاران، همراه مهندسان و دانشمندانی که در تولیدات و خدمات جدید، موفقیت هایی را کسب کرده اند، در این نشست چهار روزه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. نشست ایسا نیز همزمان با نشست استپ در دانشگاه کراچی ادامه خواهد داشت.

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری(STEP) در کشورهای اسلامی، فرصتی خواهد بود تا دانشمندان کشورهای اسلامی و محققان جهان اسلام با یکدیگر دیدار کرده و دستاوردها و تجربیات موفق خود را برای یکدیگر و همچنین دانشمندان جوان به اشتراک بگذارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ 8 اسفند 97، کد مطلب: 42624: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین