پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
بدون تردید کارآفرینی یکی از کارهای سخت محسوب می شود و همین موضوع باعث می شود تا افراد همواره در معرض از دست دادن انگیزه های خود قرار گیرند. بدون تردید این کار نیازمند آن است تا افراد تحت این شرایط روحیه خود را حفظ کنند. یکی از اقدامات جذاب در این رابطه مشاهده فیلم است.

شعار سال: بدون تردید کارآفرینی یکی از کارهای سخت محسوب می شود و همین موضوع باعث می شود تا افراد همواره در معرض از دست دادن انگیزه های خود قرار گیرند. بدون تردید این کار نیازمند آن است تا افراد تحت این شرایط روحیه خود را حفظ کنند. یکی از اقدامات جذاب در این رابطه مشاهده فیلم است.

در ادامه به معرفی 18 فیلمی که هر کارآفرین باید به تماشای آن بنشیند، خواهیم پرداخت. بدون تردید این فیلم ها به ارائه چارچوب فکری بهتر کمک خواهد کرد که خود می تواند منجر به قرار گرفتن افراد در مسیر درست تری شود.

1- اگه می تونی منو بگیر (2002)

وجود کارگردانی مانند استیون اسپیلبرگ در کنار ستارگانی نظیر تام هنکس و لئوناردو دی کاپریو، بدون تردید هر فردی را ترغیب به تماشای این فیلم خواهد کرد. این فیلم داستانی واقعی دارد و در رابطه با فردی به نام فرانک آبیگنل جونیور (با بازی دی کاپریو) است که قبل از ۱۹سالگی خود موفق می شود میلیون ها دلار چک را جعل کند، همچنین خود را در نقش بسیاری از شغل ها جا بزند. کارل هنراتی (با بازی تام هنکس) مأمور اف بی آی همواره در پی به دام انداختن فرانک است و همیشه نیز از او عقب می ماند.

جالب است بدانید که آبیگل پس از گذراندن دوران محکومیت خود به استخدام سازمان اف بی آی درآمد و هم اکنون رئیس شرکت «کارشناسی جعل و کلاهبرداری» است. آنچه در مورد این فیلم حائز اهمیت است اینکه وی چگونه شرایط سخت و محیط کار پرفشار خود را مدیریت می کند و به موفقیت دست می یابد. اگرچه اقدامات وی قانونی نبوده با این حال از این منظر که به بیننده القا می کند که باید در هرکاری بهترین بود، جالب توجه است.

2- ارباب جنگ (2005)

معمولا فیلم هایی که نیکلاس کیج حاضر می شود تا صرفا یک بازیگر نباشد، جزو شاخص ترین کارهای وی محسوب می شود. ارباب جنگ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و داستان فیلم روایتگر زندگی یوری اورلاو، یک دلال اسلحه است. وی کار خود را با فروش سلاح به اوباش خیابانی شروع کرده و با به کارگیری راهکارهایی که تا آن موقع مورد توجه هیچ دلال اسلحه ای نبوده است، موفق می شود به غول عرصه کاری خود تبدیل شود. در واقع این فیلم در تلاش است تا به مخاطب نشان دهد که همواره نوآوری و خلاقیت منجر به موفقیت خواهد بود و همچنین درستی این واقعیت را که در جنگ فردی که اسلحه می فروشد برنده واقعی است به خوبی در معرض نمایش قرار می دهد.

اینکه بیش از 550میلیون اسلحه گرم در سراسر دنیا در گردش است یعنی یک اسلحه به ازای هر 12 نفر. حالا سؤال اینجاست که برای مسلح کردن 11 نفر دیگر چه باید کرد؟ دیالوگ مشهور و جهانی این فیلم محسوب می شود که خود بیانگر آن است که برای هدف باید تمامی تلاش خود را کرد.

3-وال استریت (1987)

این فیلم با بازی مایکل داگلاس، داستان زندگی کارگزاری جوان با نام باد فاکس را روایت می کند که تشنه موفقیت در عرصه کاری خود است. این فیلم به خوبی نشان می دهد که چگونه تمایل شدید به موفقیت خود به عاملی برای رسیدن به این هدف تبدیل می شود. دیالوگ مشهور این فیلم این است که هر آرزویی قیمت خود را دارد. درواقع در این فیلم آقای بادفاکس باید میان موفقیت و زندگی براساس معیارهای پدر خود یکی را برگزیند که خود کشش داستانی جذابی را به آن بخشیده است. پیام آخر این فیلم نیز این است که هرگز نباید به خاطر پول هر کاری را انجام داد و هدف اصلی کارآفرینی نباید کسب ثروت از هر طریقی باشد.

12-4 مرد خشمگین 1957

داستان درباره هیأت منصفه دادگاهی متشکل از 12نفر است که باید درباره گناهکار بودن یا بی گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم گیری کنند. در این میان تنها یک نفر از میان افراد هیات منصفه مخالف محکوم کردن فرد متهم است و در آخر موفق می شود نظر همگان را به صحبت های خود جلب کرده و بی گناهی متهم را اثبات کند. یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن این فیلم به علت استفاده از تنها یک مکان برای فیلمبرداری است. با این حال این تکراری بودن مکان نه تنها منجر به خسته شدن مخاطب نمی شود، بلکه بر جذابیت این فیلم افزوده است. تأثیر این فیلم به میزانی بالا بوده است که شخصیت مثبت آن به عنوان یکی از 50 قهرمان برتر تاریخ سینما انتخاب شده است.

همچنین این فیلم همواره در نظرسنجی های مختلف به عنوان یکی از 100 فیلم محبوب و برتر انتخاب می شود. این امر که همواره نباید موافق جمع عمل کرد و لازم است مسائل را از دیدگاه های متعدد مورد تحلیل و بررسی قرار داد، بدون تردید برای هر کارآفرینی می تواند حاوی نکات مهم و ارزشمندی باشد. همچنین این فیلم به خوبی اهمیت مذاکره و گفت وگوی درست را در رسیدن به هدف نشان می دهد.

5- محیط اداره (1999)

این فیلم با در اختیار داشتن محتوایی طنزگونه روایتگر داستان کارمندان یک شرکت است که تمایلی نسبت به کار خود ندارند با این حال مجبور به ادامه آن هستند. در نهایت آن ها تصمیم به شورش علیه مدیر حریص خود می گیرند. این فیلم از این منظر که نشان می دهد هر کارآفرین از زیر دست قرار گرفتن فرد دیگر متنفر است و باید برای خود کار کند، تماشای آن اهمیت می یابد. همچنین با نشان دادن عواقب رفتار نادرست با کارمندان، مدیران را به توجه بیشتر به تیم کاری خود دعوت می کند.

6- سه گانه پدرخوانده (1990، 1974، 1972)

پدرخوانده بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شده است. کارگردان مطرح این اثر که توانست رتبه نخست برترین فیلم های جهان را به دست آورد، فرانسیس فورد کاپولا است . حضور بازیگرانی همچون مارلون براندو و آل پاچینو نیز به جذابیت آن افزوده است. به علت استقبال بی نظیر از قسمت اول این فیلم کارگردان مجاب به ساخت دو قسمت دیگر آن شد.

داستان این فیلم در رابطه با رشد یک کسب و کار کوچک خانوادگی است که بعدها به عنوان بزرگ ترین خانواده جنایی سازمان یافته در نیویورک فعالیت می کند. این فیلم به علت آنکه نشان می دهد چگونه می توان از یک کسب وکار کوچک خانوادگی به بالاترین حد موفقیت دست پیدا کرد، همچنین بیان اهمیت شناخت شبکه و در اختیار قرار گرفتن شرکت های رقیب، قابل توجه است .

7- مظنونین همیشگی (1995)

این فیلم به حدی خوب و موفق بوده است که توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه و نقش اول برای بازیگر مشهور آن کوین اسپیسی را به همراه داشته باشد. داستان این فیلم در رابطه با همکاری عده ای خلافکار حرفه ای با چند تن از پلیس های شهر برای انجام یک سرقت پرسود است . این فیلم به علت آنکه بینشی جدید را برای کارآفرینان در رابطه با موضوعاتی نظیر برنامه بلندمدت، استراتژی کار، همکاری، خلاقیت و نوآوری و همچنین برنامه ریزی عملیاتی به همراه دارد، بدون تردید فیلمی شاخص و مورد توجه محسوب می شود.

8- انزون: باهوش ترین فرد اتاق (2005)

این فیلم در ژانر مستند بر اساس پرفروش ترین کتاب سال 2003 به همین نام ساخته شده است. موضوع این مستند در رابطه با بزرگ ترین رسوایی کسب وکار در تاریخ آمریکا یعنی سقوط شرکت انزون (یکی از بزرگ ترین شرکت های انرژی جهان) است . با این حال این فیلم تمرکز خود را در رابطه با چگونگی ورشکستگی این شرکت نگذاشته و روایتگر داستان کامل این شرکت و خصوصا چگونگی به موفقیت رسیدن آن است . بدون تردید عوامل موفقیت و شکست شرکت انزون، حاوی نکاتی ارزشمند برای هر کارآفرینی خواهد بود.

9- چگونه در تبلیغات موفق باشیم؟ (1989)

موضوع ظنز این فیلم در رابطه با یک مدیر تبلیغاتی است که قادر به انتخاب نامی برای محصولی جدید نیست و این وسواس فکری بر تمام جنبه های زندگی او تأثیر منفی خود را نشان می دهد. این فیلم اگرچه در ابتدا تنها برای مدیران تبلیغات مناسب به نظر می رسد، با این حال به علت این امر که چگونگی حل خلاقانه مسائل را نشان می دهد، حاوی نکات ارزشمندی برای هر کارآفرین خواهد بود. با تماشای این فیلم در پایان شما با دیدگاه هایی جدید در زمینه کسب وکار مواجه می شوید که خود به اهمیت آن می افزاید.

10- شیطان پرادا می پوشد (2006)

پرادا نام برند مشهور ایتالیایی است که در زمینه تولید پوشاک مردانه و زنانه فعالیت می کند. استفاده از چنین برند مطرح و خوش فکری باعث شد این فیلم بتواند اسکار بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر زن را دریافت کند. این فیلم براساس رمانی با همین نام است . داستان آن درباره خانم جوانی است که به تازگی به یک کمپانی مد برای کار معرفی شده و در چالش با مدیر کمپانی به معنای جدیدی از زندگی شخصی و حرفه ای دست پیدا می کند.

این فیلم از آن منظر قابل توجه است که دستیاری را نشان می دهد که به رغم تمام فشارهای کارفرمای خود، به علت هدفی که دارد در نهایت موفق به جلب رضایت وی می شود. درواقع هدف از این فیلم این است که به مخاطب نشان دهد که باید در هر شرایط رویاهای خود را دنبال کند و موقعیت های دشوار زندگی خود را با مدیریتی درست، در دست بگیرید. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا در مسیر موفقیت قرار گیرید و همواره گام های تان رو به جلو باشد.

11- از سیگاری که می کشید سپاسگزاریم (2005)

اگر خواهان آن هستید با روش های متفاوت و در عین حال خلاقانه فروش محصول آشنا شوید، دیدن این فیلم توصیه می شود. داستان فیلم در رابطه با یک لابی گر صنعت دخانیات است که با استدلال های خلاقانه مصرف سیگار را توجیه می کند. این موضوع باعث می شود میزان فروش این محصول روندی چشمگیر را تجربه کند. این فیلم با نشان دادن نحوه مدیریت انتقاد و مذاکره اصولی، بدون تردید برای کارآفرینان حاوی نکاتی ارزشمند و کلیدی خواهد بود.

12- گلن گری گلن رأس (1992)

بدون شک حضور آل پاچینو، اد هریس و کوین اسپیسی در یک فیلم ترکیبی خارق العاده را به وجود خواهد آورد. عنوان فیلم برگرفته از اسم دو مكان واقعی به نام های گلن گری و گلن رأس است. داستان آن نیز که برداشتی از یک نمایشنامه معرف با همین نام است، به روایت داستان چهار نفر از فروشندگان املاک می پردازد که به مدت یک هفته زمان دارند با ارائه بهترین عملکرد در شغل خود باقی بمانند. همین امر باعث شکل گیری یک رقابت جذاب و دیدنی می شود. این فیلم به خوبی به مخاطب نشان می دهد که شروع یک کسب وکار تا چه حد ممکن است دشوار باشد و لازم است همواره در اندیشه بهتر شدن و فراهم آوردن امکانات لازم برای رقابت بهتر با سایرین باشید.

13- تاجر ونیزی (2004)

حضور ستاره ای همچون آل پاچینو در یک فیلم خود بیانگر کیفیت بالای آن است. این موضوع در صورتی که فیلم نامه آن نیز براساس یکی از نوشته های شکسپیر باشد، خود به اهمیت آن خواهد افزود. تاجر ونیزی روایتگر داستان فردی است که برای بازگرداندن پول قرض گرفته محکوم به پذیرش ریسکی بزرگ می شود. در این فیلم اصول مذاکرات، قوانین تجارت و ارزیابی ریسک به خوبی به نمایش درآمده است.

14- دکتر استرنجلاو یا: چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم (1964)

اگرچه در این فیلم بازیگر چندان مطرحی به جز کمدین مشهور پیتر سلرز به چشم نمی خورد، با این حال استنلی کوبریک به قدری کارگردان توانمند محسوب می شود که توانسته است این فیلم را به نحوی تولید کند که قادر است مخاطب را تا پایان سرگرم نگه دارد. داستان این فیلم در رابطه با جک ریپر، ژنرال روان پریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در آمریکاست.

وی در اقدامی خودسرانه، تهاجمی هسته ای علیه شوروی به راه می اندازد و رئیس جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راه کاری برای توقف وضع پیش آمده هستند. این فیلم اثری اقتباسی از رمان وضعیت قرمز بوده و جزو بهترین مثال ها در این زمینه معرفی می شود. این فیلم به علت نحوه نمایش روابط بین الملل و مقوله رهبری و نفوذ، برای کارآفرینان حاوی نکاتی ارزشمند است.

15- ارین براکوویچ (2000)

همکاری استوین سودربرگ و جولیا رابرتس فیلمی شده که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به همراه داشته است. موضوع این فیلم در رابطه با زن جوانی به اسم «ارین براکوویچ» (جولیا رابرتس) است که به تازگی از شوهر خود جدا شده و با سه فرزند خود زندگی می کند. وی در نهایت پس از تلاش های بسیار توانست به عنوان دستیار یک وکیل با تمام شک ها و عدم تمایل اطرافیان نسبت به این اتفاق درآمده و یک پرونده بزرگ را به سرانجام برساند.

نکته مهم این فیلم واقعی بودن داستان آن است که باعث می شود مخاطب با داستانی حقیقی رو به رو شود که خود به درک بهتر آن کمک کرده است. این فیلم به خوبی توانمندی زنان را به تصویر کشیده، خصوصا برای کارآفرینان زن الهام بخش خواهد خود.

16- دلال بیمه (1997)

فیلم در رابطه با یک فارغ التحصیل رشته حقوق است که موفق به حضور در عرصه کار نشده است. با این حال وی بعد از وقوع حوادثی به آخرین امید چند بیمار برای گرفتن حق خود از یک شرکت بیمه، تبدیل می شود. این فیلم به کارآفرینان به خوبی نشان می دهد که همواره نباید از روش های معمول وارد بازار کار شد. همچنین عامل مهم موفقیت یعنی تلاش زیاد و از دست ندادن انگیزه و امید از دیگر پیام های این فیلم محسوب می شود. بازیگر اصلی این فیلم مت دیمون بوده و کارگردانی آن را نیز فرانسیس فورد کاپولا برعهده دارد.

17- تاجر سرسخت (1999)

این فیلم براساس داستانی واقعی از زندگی یک کارمند است که به تنهایی باعث ورشکستگی بزرگ ترین بانک انگلستان شد. این فیلم در تلاش است به مخاطبان خود نشان دهد که طمع ثروت چگونه می تواند منجر به بروز رفتارهای دیوانه وار شود. به همین خاطر کارآفرینان را در رسیدن به این باور که نباید برای پول دست به هرکار و رفتاری زد، یاری می کند. بازارهای نوظهور و ضرورت آمادگی برای تغییرات کسب وکار، ادغام شرکت ها، نحوه سرمایه گذاری و ضرورت اخلاق کاری از جمله مهم ترین موضوعات مورد بحث در این فیلم است.

18- استارت آپ دات کام (2001)

یک فیلم مستند فوق العاده است که بر اساس ظهور و سقوط یک استارت آپ واقعی به نام GovWorks ساخته شده است. تماشای این فیلم مستند به هر تاجر و کارآفرینی به شدت توصیه می شود. این فیلم حاوی درس هایی در مباحث مالی، افزایش سرمایه، مدیریت رشد، ایجاد تیم حرفه ای و مهارت های مدیریتی است. این فیلم همچنین به خوبی نشان می دهد که سوءمدیریت و عدم هماهنگی در داخل شرکت چگونه می تواند منجر به نابودی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرصت امروز، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 97، کد مطلب: -، www.forsatnet.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
این فیلم ها بسیار اموزنده بود چه قدر خوب میشه اگه کار افرینی رو تو مدرسه ها و از کودکی به بچه ها یاد بدن ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین