پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
بحث اصلی سفر رئیس جمهوری محترم کشور به استان حاصل‌خیر گیلان بر محور افتتاح رسمی پروژه بزرگ راه‌آهن قزوین به رشت بود. هم‌زمان با افتتاح رسمی این پروژه بزرگ قرار است فاز دوم این طرح، مراسم کلنگ‌زنی راه‌آهن رشت به آستارا نیز زده شود.

شعارسال: بحث اصلی سفر رئیس جمهوری محترم کشور به استان حاصل‌خیر گیلان بر محور افتتاح رسمی پروژه بزرگ راه‌آهن قزوین به رشت بود. هم‌زمان با افتتاح رسمی این پروژه بزرگ قرار است فاز دوم این طرح، مراسم کلنگ‌زنی راه‌آهن رشت به آستارا نیز زده شود.

استان گیلان در ادبیات توسعه به استانی با ظرفیت های عظیم گردشگری شناخته می شود. موقعیت بکر جعرافیایی و محیطی منبع ثروت شهرستان های استان گیلان است. آمارها گویای همه چیز است. سالانه ۳۶ میلیون سفر در استان صورت می گیرد . با یک حساب سرانگشتی می توان آورده اقتصادی این میزان جمعیت را برای اقتصاد کشور و در صورت برنامه ریزی برای اقتصاد کلان کشور بررسی کرد.

از این منظر آغاز به کار رسمی راه آهن قزوین به رشت و در مرحله بعدی رشت به استارا می تواند انرژی و توان مضاعفی به ظرفیت های گردشگری استان دهد. حمل و نقل نقش تعیین کننده در توریسم دارد. با استفاده از این مسیر ارتباطی و راحت تر شدن سفر مسافران به استان گیلان، پیش بینی می شود در سالهای آتی از نظر حجم و کیفیت توریسم در استان تحولی جدی به خود ببیند.

از سوی دیگر راه آهن باعث راحتی ورودی کالا و متعاقبا سرمایه به منطقه می شود. با توجه به سختی جاده و مسیر مواصلاتی به استان، راه اهن قزوین به رشت می تواند ظرفیتی جدید به حمل بار و کالاهای صادراتی به گیلان و از گیلان به مقصد بازار قفقاز و روسیه و در نهایت اروپا اضافه کند. این امر می تواند باعث ترغیب و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان و ایجاد فرصت های شغلی در منطقه شود. به خصوص اینکه استان گیلان از آمار بیکاری به نسبت بالاتری در قیاس با سایر استان ها برخوردار است.

در کنار فرصت های مهم اقتصادی و تجاری راه آهن قزوین به رشت، بایستی به مسائل تصادفات جاده ای نیز اشاره داشت. روی هم رفته در کشور سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خودشان را از دست می دهند. با توجه به مقصد اصلی مسافران به استان های شمالی، این میزان در گیلان بیشتر از سایر استان ها است.

حال از این منظر افتتاح راه آهن می تواند نقش موثری در کاهش تصادفات جاده ای در منطقه داشته باشد. در مجموع سفر رئیس جمهور به استان را گامی مهم در توسعه گردشگری، اقتصادی و محیط زیستی باید در نظر گرفت. گفته می شود در مجموع حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه اعم از اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی در استان افتتاح شده و این حجم از بودجه در صورت مدیریت درست در هزینه ها، بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی استان را حل می کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ،تاریخ انتشار: 15اسفند 97، کد خبر:1238510 www.khabaronline.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
دسته آقای روحانی درد نکنه که برای استان این میزان توسعه با خودشون به همراه داشتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین