پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۴۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
صنعت خودروسازی یکی از مهم ترین صنایع ایجادکننده ارزش افزوده در اقتصاد هر کشور است و به دلیل گستردگی زنجیره تامین آن، صنعتی استراتژیک به حساب می آید. از ویژگی های حائز اهمیت این صنعت ایجاد اشتغال قابل توجه آن است.امرالله امینی، به عوامل ایجاد معضل قیمت خودرو اشاره داشت و گفت: دولتی بودن این صنعت یکی از علت های پیدایش نابسامانی قیمتی است که با وجود سهم حداقلی در این صنعت اما با استفاده از توان مدیریتی خود تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو و تدوین استراتژیک های این صنعت دارد. وی عامل دوم را عدم شفافیت در حوزه خودرو دانست و گفت: افزایش بی ضابطه نرخ ارز، بهره وری پایین، عدم رقابتی بودن تولیدات، هزینه های بالا و مدیریت های ناصحیح عوامل دیگری هستند که منجر به بروز مشکل در بدنه خودروسازی شده اند و امروز به صورت معضل اقتصادی شاهد آن هستیم.

شعار سال: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص اینکه چرا قیمت خودرو به یک معضل تبدیل شده اظهار داشت: معضلی که امروز بازار خودرو به آن دچار شده معلول عدم رفع معضلات دیگری است که قبلا ایجاد شده و حل نشده اند درواقع معضل اقتصاد خودرو، ایجاد شده و معلول علت های دیگری است.

امرالله امینی، به عوامل ایجاد معضل قیمت خودرو اشاره داشت و گفت: دولتی بودن این صنعت یکی از علت های پیدایش نابسامانی قیمتی است که با وجود سهم حداقلی در این صنعت اما با استفاده از توان مدیریتی خود تاثیر قابل توجهی بر صنعت خودرو و تدوین استراتژیک های این صنعت دارد.

وی عامل دوم را عدم شفافیت در حوزه خودرو دانست و گفت: افزایش بی ضابطه نرخ ارز، بهره وری پایین، عدم رقابتی بودن تولیدات، هزینه های بالا و مدیریت های ناصحیح عوامل دیگری هستند که منجر به بروز مشکل در بدنه خودروسازی شده اند و امروز به صورت معضل اقتصادی شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان گسترس وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند گفت: از آنجاکه مدیریت صنعت خودرو تحت نظر مستقیم دولت است انتظار می رفت دولت با درایت بیشتر به موضوع خودرو وارد می شد اما متاسفانه دولت صنعت خودرو را رها کرده و امروز شاهد تاثیر منفی تناقضات در رفتار و گفتار دولتمردان هستیم.

امینی گفت: شاید از منظر ریالی سهم دولت در صنعت خودرو زیاد نباشد اما نقش تعیین کننده ای در صنعت خودرو دارد.

وی با اشاره به اینکه 20 سال است تاکید می کنم معلوم نبودن استراتژیک صنعت خودرو یک ضعف جدی است گفت: مشخص نبودن استراتژیک صنعت خودرو باعث شده با تغییر هر مدیر شاهد تغییرات در برنامه های خودروسازی ها باشیم و از آنجاکه برنامه صحیح و روشنی برای خودروسازی تدوین و ابلاغ نشده مدیران برنامه های خود را اجرا می کنند.

این عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی اذعان داشت: نداشتن برنامه مدون بلند مدت، ضعف جدی و نتیجه سال ها بی تدبیری است علاوه بر این، انتخاب بی ضابطه مدیران صنعت که جزء دستاوردهای دولتی بودن آن است، درست نیست. خبر خودرو

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پدال نیوز؛ تاریخ انتشار 17اسفند 97، کد خبر: 100695، www.pedalnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
مشکل به نبود نظارت و هجوم بی امان مردم است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین