پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
مدیرعامل ایران خودرو گفت: اشتغال ۵۵۰ هزار نفری در صنعت قطعه و در مجموع اشتغال بیش از ۸۰۰ هزار نفری در صنعت خودرو و قطعه نیاز به حمایت مستمر دارد که خوشبختانه با کمک وزیر صنعت این صنعت جان گرفت.مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به آغاز تحریم صنعت خودرو از ۱۵ مرداد اظهار کرد: با این حال برخی در ایران از اردیبهشت ماه به پیشواز تحریم ها رفتند در حالی که نباید این صنعت را تنها گذاشت. نمونه آن کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به صنعت خودرو، ۶ میلیارد دلاری ایتالیا و همچنین تسهیلات ۱.۵ میلیارد یورویی بلاعوض این کشور به صنعت خودرو اشاره کرد. فرانسه نیز به ازای هر خودرو هزار یورو یارانه به خریداران می پردازد تا از این صنعت حمایت کند.

شعار سال: هاشم یکه زارع در گردهمایی بزرگ قطعه سازان خودرو با موضوع چشم انداز صنعت قطعه سازی با اشاره به تولید ۹۵ میلیون خودرو در دنیا و همچنین اشتغالزایی ۷۰ میلیون نفری این صنعت، گردش مالی این صنعت را در جهان ۳ هزار میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: با توجه به این ارقام نمی توان این صنعت را ساده فرض کرد چرا که صنعت خودرو در دنیا محرک صنایع داخلی به شمار می رود.

وی با اشاره به تعرفه ۴۰ تا ۹۰ درصدی صنعت خودرو در ایران گفت: این عدد در حالی در ایران تعیین شده که تعرفه صنعت خودرو در کشوری مانند نیجریه که صنعت خودرو ندارد ۸۰ درصد و در هند که صنعت خودرو دارد، ۹۰ تا ۱۳۶ درصد و تایلند نیز ۱۲۵ تا ۱۵۵ درصد تعیین شده است.

یکه زارع با بیان این که در حال حاضر ۷۰ درصد لوازم خانگی موجود در بازار از طریق واردات تامین می شود که بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار ارزبری دارد، تصریح کرد: با این حال هیچ اعتراضی به این صنعت وارد نیست در حالی که صنعتی مانند خودرو تنها سه تا ۴ میلیارد دلار ارزبری دارد.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به آغاز تحریم صنعت خودرو از ۱۵ مرداد اظهار کرد: با این حال برخی در ایران از اردیبهشت ماه به پیشواز تحریم ها رفتند در حالی که نباید این صنعت را تنها گذاشت. نمونه آن کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به صنعت خودرو، ۶ میلیارد دلاری ایتالیا و همچنین تسهیلات ۱.۵ میلیارد یورویی بلاعوض این کشور به صنعت خودرو اشاره کرد. فرانسه نیز به ازای هر خودرو هزار یورو یارانه به خریداران می پردازد تا از این صنعت حمایت کند.

وی ادامه داد: اشتغال ۵۵۰ هزار نفری در صنعت قطعه و در مجموع اشتغال بیش از ۸۰۰ هزار نفری در صنعت خودرو و قطعه نیاز به حمایت مستمر دارد که خوشبختانه با کمک وزیر صنعت این صنعت جان گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 20 فروردین 98، کد خبر: 1248476، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین