پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
قیمت کلیه برند‌های لوازم خانگی (داخلی و خارجی) بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد رشد داشته که همین موضوع باعث کوچک‌تر شدن بازار شده است.
شعار سال: قیمت کلیه برند‌های لوازم خانگی (داخلی و خارجی) بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد رشد داشته که همین موضوع باعث کوچک‌تر شدن بازار شده است.

 از ابتدای سال ۹۷ یکی از بازار‌های متاثر از التهاب‌های ارزی بازار لوازم خانگی بود، به طوریکه انواع و اقسام لوازم خانگی در بازار گران و کمیاب شد. افزایش قیمت‌ها تا آنجا پیش رفت که قیمت یک یخچال و فریزر ساید بای ساید در بازار به بیش از ۳۰ میلیون تومان و قیمت ماشین لباسشویی نیز در یک برند خارجی تا ۱۷ میلیون تومان رسید.

در حالی که فروشندگان لوازم خانگی علت کمیاب شدن لوازم خانگی را براساس اعلام شرکت‌های تولیدی نبود قطعه عنوان می‌کنند، اما برخی مدیران شرکت‌های تولید لوازم خانگی، وضعیت تولید را خوب و حتی بیش از سال گذشته عنوان می‌کنند و یکی از دلایل وضعیت این بازار را تقاضای زیاد عنوان می‌کنند.

اما این روز‌ها به دنبال کمبود و نایاب شدن برخی کالا‌های مصرفی مسئولین و تولید‌کنندگان علت عمده این مسئله را ایجاد تقاضای کاذب در بازار عنوان می‌کنند و تقاضای کاذب هم حاصل عدم اطمینان از دسترسی مناسب و به موقع به کالای مصرفی است اما کارشناسان معتقدند در کنار مشکلاتی که برای تامین کالا‌ها و مواد اولیه وجود دارد، تقاضای کاذب مزید بر علت نشده و مشکلات را افزایش داده است.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی گروه صنعتی انتخاب در مورد وضعیت این روز‌های بازار لوازم خانگی می‌گوید: با توجه به سیل اخیر و از بین رفتن لوازم خانگی سیل زدگان، میزان تولیدات ما کمی بیشتر از قبل شده تا بتوانیم به این مناطق کمک کنیم، اما اوضاع صادرات با توجه به مغفول ماندن برندسازی چندان تعریفی ندارد.

او در مورد قیمت‌ها ادامه می‌دهد: قیمت کلیه برند‌های لوازم خانگی (داخلی و خارجی) بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد رشد داشته که همین موضوع باعث کوچک‌تر شدن بازار ما شده است.

غزنوی در مورد کمرنگ شدن برند‌های کره‌ای در کشور می‌گوید: برند‌های سامسونگ و ال جی پس از شدت گرفتن تحریم‌ها برای تولیداتشان در داخل ایران با مشکل مواجه شدند و مشارکت آن‌ها تنها تا زمان قبل تحریم‌ها بود و امروز نتیجه آن شده که انتقال پول و قطعات برای آن‌ها بسیار سخت است.

او ادامه می‌دهد: تولید این دو برند هم اکنون به یک پنجم تقلیل پیدا کرده و برند ال جی از مهر ماه سال گذشته محصولاتش در ایران به اتمام رسید و برند سامسونگ نیز پس از آن عرضه‌اش بسیار محدود شد و تنها به بخشی از نمایندگی‌های خاص خود عرضه کالا دارند ضمن آنکه در وادات مواد اولیه با مشکل روبرو هستند.

غزنوی با تاکید بر اینکه باید بر روی برند‌های داخلی و عمق تولید بومی توجه شود، می‌گوید: در تولید داخل مشکلات کمتر است هر چند باید به دو موضوع سرمایه در گردش با شرایط امروز ارز و نیز عدم گشایش اعتبار اسنادی توجه شود.

او می‌گوید: تولیدکنندگان لوازم خانگی از ابتدا به ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد اولیه نگرفته‌اند و امروز هم مواد اولیه را با ارز نیمایی وارد می‌کنیم که حدود ۹۵۰۰ تومان می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1398، کدخبر: 173744 ، www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
بعد این همه ادعا آخرشم وابسته به 4 تا لوازم خانگی کره ای هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین