پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
مهم‌ترین و عمده‌ترین تفاوتی که میان متولدین دهه ۸۰ با نسل‌های قبل خود وجود دارد، ضریب نفوذ اینترنت در زندگی‌شان و وابستگی معنادار این نسل به فضای مجازی است. فرض غالب بر این است که نوجوانی سن تاثیرپذیری است؛ بنابراین هرچه نوجوانان زمان بیشتری را در فضای مجازی سپری کنند، تأثیر بیشتری را از الگوها و فرهنگ رایج در این فضا خواهند گرفت و خود نیز به بازتولید این محتواها می‌پردازند. بسیاری از افراد و به‌ویژه نوجوانان، واقعیت زندگی‌شان چیزی جز گشت‌وگذارهای مجازی در اجتماعات رسانه‌های جمعی نیست. درواقع به جای کوچه و خیابان، این صفحات مجازی هستند که امکان تجربه‌های اجتماعی را می‌دهند و بر اشخاص تأثیر می‌گذارند. در این بین، شاید هیچ نسلی به‌اندازه دهه هشتادی‌ها با مسئله زیستن هم‌زمان در دو جامعه موازی با دو هنجار متفاوت و پرسش‌گری در خصوص کیستی "من مجازی" و "من واقعی" روبه‌رو نبوده باشند. رواضح است که روزبه‌روز اینترنت و فضای مجازی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد بازی خواهند کرد؛ پس چه بهتر که از همین امروز، از این فرصت و ظرفیت عظیم جهت ارتقا و ترویج فرهنگی سالم و ارزشمند استفاده کرد.

شعار سال : مهم‌ترین و عمده‌ترین تفاوتی که میان متولدین دهه ۸۰ با نسل‌های قبل خود وجود دارد، ضریب نفوذ اینترنت در زندگی‌شان و وابستگی معنادار این نسل به فضای مجازی است. فرض غالب بر این است که نوجوانی سن تاثیرپذیری است؛ بنابراین هرچه نوجوانان زمان بیشتری را در فضای مجازی سپری کنند، تأثیر بیشتری را از الگوها و فرهنگ رایج در این فضا خواهند گرفت و خود نیز به بازتولید این محتواها می‌پردازند. بسیاری از افراد و به‌ویژه نوجوانان، واقعیت زندگی‌شان چیزی جز گشت‌وگذارهای مجازی در اجتماعات رسانه‌های جمعی نیست. درواقع به جای کوچه و خیابان، این صفحات مجازی هستند که امکان تجربه‌های اجتماعی را می‌دهند و بر اشخاص تأثیر می‌گذارند. در این بین، شاید هیچ نسلی به‌اندازه دهه هشتادی‌ها با مسئله زیستن هم‌زمان در دو جامعه موازی با دو هنجار متفاوت و پرسش‌گری در خصوص کیستی "من مجازی" و "من واقعی" روبه‌رو نبوده باشند. رواضح است که روزبه‌روز اینترنت و فضای مجازی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد بازی خواهند کرد؛ پس چه بهتر که از همین امروز، از این فرصت و ظرفیت عظیم جهت ارتقا و ترویج فرهنگی سالم و ارزشمند استفاده کرد..













شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار :19 اسفند 97، کد خبر:97121508418 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین