پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
دبیر اتحادیه انجمن علمی دانشجویی شیمی کشور با اشاره به اهداف این انجمن گفت: از دانشگاه‌ها می‌خواهیم نگاه ویژه تری به انجمن‌ها داشته باشند.

شعار سال: میلاد شمس آبادی، دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی شیمی کشور گفت: این اتحادیه از سال ۹۴ آغاز به فعالیت کرده است و بیشتر جنبه حمایتی دارد.

وی اظهار داشت: درحقیقت بیشتر فعالیت‌های اتحادیه را خود انجمن‌های عضو اتحادیه انجام می‌دهند و آن‌ها مسئولیت کار‌های اجرایی را به عهده دارند.

دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه خوارزمی گفت: انجمن علمی دانشگاه خوارزمی از سال ۸۹ شروع به فعالیت کرد و با یک وقفه کوتاهی از سال ۹۴- ۹۵ به ادامه فعالیت خود پرداخته و در طول هرترم به طور متغیر موفق به برگزاری ۱۰ تا ۱۵ برنامه وهمایش دردانشگاه بوده است.

وی دررابطه با میزان بودجه اختصاص یافته به انجمن‌های علمی بیان کرد: معمولا ردیف بودجه‌ای ازسوی وزارت علوم برای انجمن‌ها درنظرگرفته شده است که تمام آن صرف فعالیت‌های جانبی می‌شود، اما به طور مستقیم هزینه‌ای به صورت معمول که هر ساله به انجمن‌ها اختصاص داده شود، وجود ندارد.

شمس آبادی افزود: براساس برنامه‌هایی که در دانشگاه وجود دارد اگر در شورای حمایت و نظارت دانشگاه بودجه برای انجمن علمی درنظر گرفته شود و به تصویب برسد ما از آن برخوردار خواهیم شد درغیراین صورت با پیگیری‌های دانشجویان مبلغی ناچیز از دانشگاه برای امور مربوط به انجمن‌های علمی اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن علمی دانشگاه خوارزمی دستاورد‌های خوبی را تا به امروز داشته است، عنوان کرد: به واسطه برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های متنوع و همچنین دعوت از اساتید داخلی و خارجی و صنعت گران موفق، منتخب جشنواره حرکت شدیم، چون برای ترغیب دانشجویان به انجام فعالیت‌ها و افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت تلاش کردیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی شیمی کشور اظهار داشت: این انجمن درحال حاضر با انجمن‌های دانشکده‌های عمران، صنایع در بخش مدیریت، زیست و فیزیک درحال همکاری است.

وی با اشاره به اهداف انجمن علمی دانشجویی شیمی گفت: اهداف این انجمن‌ها عبارت اند از ایجاد رغبت و انگیزه در دانشجویان رشته شیمی، ایجاد مسابقات و رویداد‌های متنوع، ارتباط بیشتر دانشجو با بدنه صنعت از طریق رویداد‌ها وهمایش‌ها و کنفرانس‌هایی که برگزار می‌شود، گسترش آموزش درفضای مجازی به منظور برخورداری دانشجویان کشور از حد نسبی آموزش و به حداقل رسیدن اختلاف سطوح آموزشی.

وی در رابطه با میزان استقبال دانشجویان از انجمن علمی شیمی گفت: درحال حاضر ۲۳ انجمن از دانشگاه‌های مختلف در اتحادیه عضو هستند که ۱۱۵ نفرازطریق انجمن‌ها به صورت مستقیم و سایر دانشجویان از طریق حضور و فعالیت در برنامه‌ها وهمایش‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم با اتحادیه در ارتباط هستند.

شمس آبادی تصریح کرد: اگرچه دانشگاه تا حد امکان فضایی را دراختیار انجمن‌ها قرار می‌دهد، اما هنوز نگاهی که به انجمن‌ها و اتحادیه‌ها می‌شود نگاه کاملا درستی که باید باشد، نیست و بیشتر حمایت‌هایی که دریافت می‌شود از طریق پیگیری‌هایی است که خود دانشجویان انجام می‌دهند بنابراین از دانشگاه‌ها می‌خواهیم نگاه ویژه تری به انجمن‌ها داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 17 اسفند 97، کد مطلب: 751056: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین