پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۸۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: ۳ درصد از کل اعتبارات دانشگاه‌ها باید صرف امور فرهنگی شود تا این حوزه در دانشگاه‌ها تقویت شود.
شعار سال: زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاحیه جشنواره حرکت که دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جشنواره حرکت آغاز یک جهاد علمی و مرجعیت ساز است برای اینکه شما در تاریخ علم همچون خورشیدی بدرخشید.

وی افزود: انجمن‌های علمی در مقیاس دانشجویی در وزارت علوم و بهداشت نهاد‌هایی هستند که غیر دولتی و مردمی اداره می‌شوند و حرکت به صورتی تیمی و گروهی است.

وزیر علوم تحقیقات فناوری خاطرنشان کرد:، اما متاسفانه آنگونه که باید برای این انجمن‌ها سرمایه گذاری نکردیم در صورتی که این انجمن‌های دانشجویی و اساتید در هر صنف مهمترین مکان علمی هستند که در دانشگاه‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد دارند.

زلفی گل افزود: شور و نشاط جوانی و شرایط ناب آن اگر در انجمن‌های علمی باشد بسترسازی درستی شکل بگیرد می‌توانند تجربیات ارزشمندی در دانشگاه کسب کنند در واقع ما از سکوی پرتاب انجمن‌های علمی استفاده می‌کنند و سرمایه گذاری برای دانشجویان در انجمن‌های علمی بهترین نوع سرمایه گذاری برای علم و فناوری است که می‌تواند پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید اشتباه کنیم که تمام توجه ما در دانشگاه به بخش پژوهش باشد نیاز است از بخش فرهنگی غفلت نشود چرا که در صورت غفلت از این حوزه دانش موفق و موثری نخواهیم داشت.

ویر علوم یادآور شد: ۳ درصد از کل اعتبارات دانشگاه‌ها باید صرف امور فرهنگی شود و اگر به دانشجویان در دانشگاه میدان بدهیم کار‌هایی با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری خواهند داشت باید گروه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها فعال باشند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود. همان گونه که خیلی از بار دانشگاه‌ها را در دوران کرونا انجمن‌های علمی برعهده گرفتند.

زلفی گل ادامه داد: ۴۴۰ انجمن علمی مصوب در وزارت علوم داریم که باید با انجمن‌های دانشجویی ارتباط برقرار کنند.

وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: بهترین اقدام این است شبکه فضیلت‌ها را در دانشگاه تقویت کنیم که باعث وصل شبکه‌های علمی می‌شود و آثار آن هم به جامعه تسری پیدا می‌کند.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۱۱۷۹۶، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین