پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۱۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی علم اطلاعات و دانش‌شناسی از حضور نمایندگان ۱۵ دانشگاه در این اتحادیه خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار انجمن علمی دانشجویی در کشور فعال هستند.

شعار سال: مهدی رحمانی دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی بیان کرد: این اتحادیه از سال ۸۵ شروع به کار کرده است و درحال حاضر یازدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. هدف فعالیت‌های ما کمک به دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برای ارتقای سطح علمی و آموزشی، مسائل فرهنگی و همچنین کمک به گروه‌های علمی برای تقویت و راهنمایی دانشجویان برای ورود به بازار کار است.

رحمانی درباره استقبال دانشجویان از شرکت و فعالیت در انجمن‌های علمی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار انجمن علمی و ۴۲ اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی در سراسر کشور فعال هستند و به صورت میانگین شورای مرکزی انجمن‌های علمی بیش از ۶۰ هزار عضو دارد.

این دانشجوی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در ۲۴ دانشگاه کشور تدریس می‌شود و حدود ۱۵ دانشگاه آن‌ها در اتحادیه انجمن، نماینده دارند، اظهار داشت: درحال حاضر ۲۰۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه تهران فعال است و این دانشگاه در حد توان خود از آن‌ها حمایت می‌کند، البته انجمن‌ها برای پیشبرد کار‌های علمی خود به بودجه بیشتری نیاز دارند.

وی ادامه داد: ردیف بودجه انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در بخش معاونت فرهنگی است و این بودجه ازطریق وزارت علوم به مجلس داده می‌شود، اما بودجه فعلی کافی نیست مخصوصا برای اتحادیه علوم انسانی که برخلاف برخی رشته‌ها حامی ندارند و از این نظر کاملا تحت فشار هستند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی علم اطلاعات و دانش شناسی با اشاره به این که طی ۱۱ سال، بیش از ۸۰ درصد دانشجویان عضو این انجمن علمی وارد بازار کار شده اند، گفت: در سال گذشته ۱۵۶ عضو از انجمن‌های علمی وارد بازار کار شده اند که بیشتر این دانشجویان مسئولیت‌های مهمی دارند. آمار‌های اعلام شده رضایت ۹۰ درصدی مخاطبان را نشان می‌دهد.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار گروه از رشته‌های مختلف در مناطق محروم به ترویج فرهنگ کتاب خوانی می‌پردازند، عنوان کرد: علیرغم آنکه با انجمن علمی‌های مختلف در ارتباط هستیم، اما سعی داریم تعامل و ارتباطات خود را بیش از پیش گسترش دهیم، چون انجمن‌های علمی به عنوان یک بازوی توانمند در جامعه می‌توانند تاثیرات بزرگی در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه داشته باشند.

وی افزود: پروژ‌های زیادی برای حل مشکلات زیست محیطی، فرهنگی و ... داریم و برای هر مسئله یک اتحادیه مجزا برقرار کردیم که به واسطه آن نخبگان هر رشته را گردهم آورده‌ایم تا با بهره‌گیری از ظرفیت آنان بتوانیم بهترین راه‌حل‌ها را برای مشکلات کشور ارائه کنیم، البته در این راه نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 25 اسفند 97، کد مطلب: 753001: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
خروجی این 10 هزار انجمن چیه؟ تو بگو ضد هزار تا. اگه 100 تا باشه و موثر، بشدت بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
چرا اینقدر زیاد؟ واقعا لازمه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین