پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
منابع تجاری از خرید 250 هزار تا 300 هزار تن شکر خام برزیلی برای تحویل در ماه‌های می تا ژوئن خبر دادند.

شعارسال: به نقل از رویترز، منابع تجاری گفتند واردکنندگان ایرانی در نخستین خرید پس از لغو تحریم‌ها، حداقل 250 هزار تن شکر خام برزیلی خریدند.

به گفته یک منبع آگاه، این خریدها میان 250 هزار تا 300 هزار تن برای تحویل در ماه‌های می تا ژوئن بوده است درحالی‌که یک منبع آگاه دیگر گفت حجم این خریدها احتمالا بیشتر ازاین میزان باشد.

به گفته یک منبع آگاه، «با توجه به مشکلات در زمینه تامین مالی، خریداران ایرانی با یکدیگر یکی شده‌اند تا بتوانند محموله‌‌ها را با یکدیگر وارد کنند.»

منبع آگاه دیگری گفت با توجه به افزایش قیمت شکر خام که به بالاترین رقم در بیش از 2 و نیم سال اخیر رسیده است، در حال حاضر خریدهای بیشتر بعید است.

منبع آگاه دوم گفت: «بازار ضربه خورده است و در مورد انجام معاملات بیشتر تردید وجود دارد... زمانی‌که معاملات انجام می‌شد، قیمت‌ شکر 16.5 تا 17 سنت به ازای هر پوند بود اما اکنون قیمت 19.68 سنت است. اگر شما اکنون معامله کنید، نمی‌توانید سودی به دست آورید.»

به نوشته رویترز، درحالی‌که تجارت مواد غذایی و کالاهای بشردوستانه هرگز تحت تحریم نبود، مشکلات ادامه‌دار در زمینه تامین مالی سبب شده است تا واردات مواد غذایی نظیر شکر، در سال گذشته با مشکل مواجه شود.

منابع تجاری گفتند خریداران ایرانی آخرین بار، در سه‌ماهه پایانی سال گذشته به خرید شکر اقدام کرده بودند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22خرداد1395، کدخبر: 13950322000517: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین