پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
رییس بنیاد توسعه سینما و فرهنگ ارمنستان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران از سینماگران کشور برای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه 30 دقیقه‌ای در شهر لوری این کشور دعوت کرد.

شعارسال: به گزارش روز جمعه  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید محمدرضا حیدری در دیدار با «گوژ تادئوسیان»، از دعوت این کشور برای حضور سینمای ایران در این کشور استقبال کرد و گفت: توافق شد؛ چنانچه از ایران فیلم و اساتیدی در جشنواره ذکرشده حضور داشته باشند، کارگاه آموزشی نیز در اختیار آنها قرار گیرد.

وی یادآورشد: بنیاد توسعه سینما و فرهنگ ارمنستان که با وزارت فرهنگ این کشور نیز همکاری نزدیک دارد در زمینه آموزش و ترویج سینما فعالیت و در سایت اینترنتی خود به معرفی زمینه‌های همکاری و توانمندی‌های سینمای ارمنستان مبادرت می‌کند.

درادامه این دیدار رییس بنیاد توسعه سینما و فرهنگ ارمنستان نیز ضمن اعلام آمادگی این بنیاد با گروه‌های سینمایی ایران و نیز استفاده از تجارب فیلمسازان و کارگردانان ایرانی، افزود: این بنیاد همچنین آماده است پذیرای اساتید سینمای ایران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی طی قراردادهای یک ساله باشد.

«گوژ تادئوسیان» در ادامه با بیان این که این بنیاد دوره‌های دانش‌افزایی برای بازیگران حرفه‌ای سینما برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: این بنیاد همچنین با یک شرکت آمریکایی در بخش آموزش بازیگری و سینمایی و مدرسه سینما با استفاده از امکانات نوین، برای نوجوانان 12 تا 16 ساله همکاری می‌کند.

وی افزود: یک گروه روسی که قصد فیلمبرداری در ارمنستان را داشته‌اند، با کمک این بنیاد و استفاده از برنامه‌های آنها، هزینه‌های خود را تا 30 درصد کاهش دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد: چنانچه ایرانیان فیلمنامه‌ای دارند و طرف ایرانی حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی آن باشد، برای ساخت آن در ارمنستان آماده همکاری هستیم؛ همانگونه که فیلم «یوا» با همکاری بنیاد فارابی در ارمنستان ساخته شد.

تادئوسیان تأکید کرد: بنیاد توسعه سینما و فرهنگ ارمنستان از 9 تا 13 ماه می (19 تا 23 اردیبهشت 98) جشنواره فیلم کوتاه 30 دقیقه‌ای را در شهر لوری برگزار خواهد کرد. به همین خاطر از رایزنی فرهنگی ایران درخواست می‌کنیم تا فیلمسازان ایرانی را برای شرکت در این جشنواره معرفی کند.

 در جشنواره سال 2018، از 12 کشور از جمله ایران، روسیه، هند، انگلستان، قزاقستان، پاکستان، چین، آلمان و ... در این جشنواره شرکت داشتند که نماینده ایران تمام جوایز از بهترین فیلمنامه، کارگردان و بازیگر مرد را از آن خود کرد.

** روابط تهران - ایروان در یک نگاه

روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارمنستان و ایران، به تدریج بعد از استقلال این کشور در یک مسیر صعودی و برپایه گفتگوی فعال و همکاری های نزدیک در حوزه های مختلف در حال توسعه بوده است.

روابط ایران و ارمنستان بر ارتباط فرهنگی، سیاسی و تاریخی دیرینه دو کشور همسایه و اشتراک معنوی و فکری دو ملت استوار است. پس از اعلام استقلال جمهوری ارمنستان (۲۱ سپتامبر ۱۹۹۱ میلادی)، جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهای جهان بود که استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت (۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ میلادی). دولت ایران و ارمنستان روابط همه‌جانبه سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی برقرار کردند.

این درحالی است که غیر از عوامل استراتژیکی و اقتصادی، مناسبات دوستی دو ملت نیز یکی از عوامل مهم در توسعه روابط حسن همجواری کشورهای ایران و ارمنستان به‌شمار می‌رود. دورنمای همکاری بی‌سابقه‌ای مخصوصاً در زمینه فرهنگی، علمی و آموزشی بین دو کشور ایجاد شد.

به عنوان مثال چندی پیش نیر در سفر رییس دپارتمان ایران‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان در جمهوری ارمنستان گفت: در مقابل سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته توسط کشورهای غربی علیه ایران،‌ ما همواره تمام تلاش خود را برای ارائه چهره‌ واقعی این کشور از طریق آثار تولید شده در این دپارتمان دنبال می کنیم.

«وارطان وُسکانیان» در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اینکه فعالیت این دپارتمان نه تنها به عنوان یک رشته‌ علمی بلکه به منزله‌ یک وظیفه‌ اجتماعی است، گفت: در برهه‌ کنونی جهان، ایران‌شناسی در ارمنستان از لحاظ سیاسی و فرهنگی بسیار مهم است.

وی‌ با اشاره به سیر تاریخ ایران در ارمنستان،‌ این تاریخ را به سه دوره ایران باستان‌، ‌دوره مشروطیت و دوره‌ پس از انقلاب اسلامی تقسیم‌بندی کرد و گفت: در این سه دوره‌ مختلف ایران و ارمنستان روابط متقابلی داشتند به نحوی که ارامنه در دوران جنگ تحمیلی به مثابه‌ دیگر ایرانیان در دفاع از وطن از جان خود گذشتند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار : 24اسفند 97، کد خبر:83244227 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
به ارمنستان بگید، دعوت نکنه نقره داغ می شه ها؟ از ما گفتن بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین