پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
۱۶ فیلم پذیرفته شده در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر با موضوعات اجتماعی و مبتلا به جامعه و ۳ فیلم با موضوع مقاومت و دفاع مقدس در میان آثار راه یافته دیده می‌شود.

شعارسال: فیلم‌های سینمایی که امسال در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارند با موضوعات اجتماعی ساخته شده و موضوعات مبتلا به جامعه امروز در این آثار پررنگ‌تر است. در میان فیلم های بخش مسابقه 16 فیلم با توجه به موضوعات و مسایل روز جامعه آماده شده است.

اتاق تاریک (روح الله حجازی)، امیر (نیما اقلیما)، جاده قدیم (منیژه حکمت)، جشن دلتنگی (پوریا آذربایجانی)، چهارراه استانبول (مصطفی کیایی)، دارکوب (بهروز شعیبی)، سؤتفاهم (احمدرضا معتمدی)، شعله ور (حمید نعمت الله)، عرق سرد (سهیل بیرقی)، کار کثیف (خسرو معصومی)، کامیون (کامبوزیا پرتوی)، لاتاری (محمدحسین مهدویان)، ماهورا (حمید زرگرنژاد)، هایلایت (اصغر نعیمی) و مغزهای کوچک زنگ زده (هومن سیدی) از این دست آثار هستند. فیلم بمب (پیمان معادی) با موضوع بمباران تهران در دهه 60 و مسایل آن دوران آماده شده است.

در میان آثار بخش مسابقه فیلم‌های تنگه ابوغریب (بهرام توکلی) با موضوع دفاع مقدس و محبوس شدن رزمندگان در تنگه ابوغریب آماده شده است، به وقت شام (ابراهیم حاتمی کیا) با موضوع فعالیت های اخیر تفکیری‌ها و داعش در سوریه، امپراطور جهنم (پرویز شیخ طادی) با موضوع چگونگی شکل گیری داعشی‌ها در بخش مسابقه راه یافته است. سه فیلم این بخش توسط سازمان رسانه ای اوج آماده شده که دو فیلم به تهیه‌کنندگی محمد خزائی و یک فیلم به تهیه کنندگی سعید ملکان موفق به حضور در بخش مسابقه شدند.

دو فیلم مصادره (مهران احمدی) و خجالت نکش (رضا مقصودی) با موضوع کمدی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

در میان آثار کمدی فیلم «خجالت نکش» مقصودی در فضای روستایی می‌گذرد و کمدی کم خرجی است که داستان جذابی را روایت می‌کند در مقابل این فیلم «مصادره» مهرانفر با موضوع کمدی یکی از آثار پرخرج است که در ایران و ارمنستان جلوی دوربین رفت.

همچنین فیلم‌های ماهورا (حمید زرگرنژاد) و شعله ور (حمید نعمت‌الله) خارج از تهران فیلمبرداری شد. فیلم «ماهورا» با موضوع مواد مخدر در روستاهای مرزی جلوی دوربین رفت  و فیلم سینمایی «شعله ور» در شهر زابل استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.

این در حالی است که اکثر آثار ارائه شده در جشنواره فیلم فجر در تهران فیلمبرداری شده و بیشتر موضوعات اجتماعی ، مشکلات مبتلابه جامعه امروز مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است.

نکته قابل توجه این که دو فیلمساز اول (رضا مقصودی و مهران احمدی) حاضر در بخش مسابقه با فیلم کمدی حضور یافتند و رقابت برای سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول میان دو فیلم کمدی «خجالت نکش» و «مصادره» با موضوع کمدی و «امیر» (نیما اقلیما) با موضوع اجتماعی خواهد بود .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10دی 1396 ، کدخبر: 13961010000928،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین