پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
رییس بیمارستان شهید مطهری تهران گفت: بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال و بیشترین محل آسیب‌ها هم به ترتیب دست، صورت و چشم و سایر اندام‌ها بوده است

شعارسال: رییس بیمارستان شهید مطهری تهران گفت: بیشترین سوختگی‌های چهارشنبه سوری در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال و بیشترین محل آسیب‌ها هم به ترتیب دست، صورت و چشم و سایر اندام‌ها بوده است.

به نقل از ایسنا، مصطفی ده‌مرده‌ای ضمن توصیه جهت شب چهارشنبه سوری افزود: در چهارشنبه‌ سوری مردم مراقب سلامت‌شان باشند. زیرا اگر دچار سوختگی شوند تا آخر عمر درگیر درمان خواهند بود.

وی ادامه داد: سال گذشته از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، حددود ۲۰۰ مورد سوختگی در رابطه با چهارشنبه سوری داشتیم که به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کردند. از این تعداد، نزدیک ۱۰۰ مورد سوختگی فقط در ۲۴ ساعت چهارشنبه‌ سوری اتفاق افتاد که به بیمارستان مطهری مراجعه کردند و از این افراد حدود ۲۰ نفر بستری شدند و یک نفر فوت کرد.

ده‌مرده‌ای بیان کرد: ترقه‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و خرید و فروش می‌شوند استاندارد نیست و همه دست‌ساز هستند و ممکن است هر لحظه در دست افراد منفجر شوند. امسال یک مورد انفجار در کارگاه ترقه‌سازی داشتیم که بر اثر آن ۸ زن و مرد آسیب دیدند و یک نفر فوت کرد و بقیه هم در حال درمان هستند، بنابراین اصلا از این ترقه‌ها استفاده نکنید.

وی درباره هزینه‌های درمان سوختگی در کشور نیز گفت: با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و نوسانات نرخ ارز، درمان سوختگی بسیار گران و بیش از ۳ برابر شده است. البته این گرانی را مردم حس نمی‌کنند. زیرا بر اساس تعرفه پرداخت می‌کنند و تعرفه مردم بالا نرفته، اما پول گرانی درمان سوختگی بر گردن وزارت بهداشت می‌افتد یا طلب بیمارستان از بیمه زیاد می‌شود.

ده‌مرده‌ای در پایان اظهار کرد: در حال حاضر درمان یک درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه بر دوش بیمارستان‌ها می‌گذارد. همچنین لباس سوختگی از ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و قیمت پمادهای سوختگی زیر ۲۰۰ هزار تومان نیست. این موارد هزینه‌هایی است که مردم باید بپردازند، بنابراین حواس‌شان باشد و مراقب سلامت‌شان باشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایران پزشک ، تاریخ انتشار: 25اسفند 1397 ، کدخبر:11236 www.iranmd.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین