پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
بیشه یکی از جاذبه‌های طبیعی بی نظیر در لرستان و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مسیر راه آهن خوزستان - تهران در شهرستان دورود واقع شده است.
شعارسال: بیشه یکی از جاذبه‌های طبیعی بی نظیر در لرستان و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مسیر راه آهن خوزستان - تهران در شهرستان دورود واقع شده است.

 آبشار بیشه سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.



فاصله این آبشار تا شهرستان دورود که یکی از مسیر‌های ارتباطی آن است ۳۰ کیلومتر است و امکان برقراری ارتباط در این مسیر فقط از طریق راه آهن میسر است ودیگر راه ارتباطی آن ازخرم آبادبه سمت این آبشار۷۵کیلومتر است.


ارتفاع آبشار بیشه ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است.

آبشاری در دامنه رشته کوه های زاگرس

این آبشار در موقعیت عمومی استان، در منطقهای کوهستانی و دامنههای رشته کوه زاگرس قرار گرفته است، در شرق آبشار تپههای کلاه کوه و در شمال کوه ازگن، به آن مشرف هستند.



روستای چشمه پریان در شرق و در دوردستها در ارتفاعات از کنار آبشار دیده میشود، نزدیکی روستای بیشه با آبشار از اهمیت ویژهای برخوردار است.

زمزمه جوشش آب از دل کوه

در بالای آبشار روبه روی ایستگاه قطار، چشمه‌های پر آب زیادی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار عبور می‌کنند و آبشار بیشه را جاری می‌سازند.



همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین، بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.

در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبار‌های صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وجود بازارچه های صنایع دستی در بیشه برای سهولت خرید سوغات




البته فراموش نشود بعداز دیدن زیبایی‌های خدادادی این منطقه مسافران وگردشگران هم می‌توانند ازبازارچه‌های صنایع دستی دیدن کنند و به عنوان سوغات به شهرو دیارخود ببرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار1فروردین 98، کدخبر: 6873468، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین