پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
نماینده فلاورجان گفت: وزارت کشاورزی باید از واردات بی‌رویه جلوگیری کرده و برنامه‌ریزی صحیحی برای صادرات محصولات داشته باشد.

شعارسال:

ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در واکنش به گزارش وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس، گفت: قسمت کشاورزی ما به سن تاریخ کشور ما برمی‌گردد اما متأسفانه طی این دوران کشاورزی ما پیشرفته نشده و ما همیشه در حسرت این نگاه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشاورزی در اکثر نقاط کشور به صورت سنتی اجرا می‌شود، افزود: این موضوع به هدررفت آب و زمین دامن زده و نمی‌گذارد بهره‌وری در حوزه کشاورزی ارتقا یابد.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه با اشاره به وسعت سرعت واردات در کشور بیان داشت: در حال حاضر شاهد واردات بی رویه محصولات کشاورزی و عدم برنامه‌ریزی راهبردی برای صادرات محصولات کشاورزی در کشور هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر در اصفهان تولید محصول سیب‌زمینی به ثمر رسیده ولی قیمتی که در حال حاضر کشاورزان اصفهان این محصول را به فروش می‌رسانند حتی کفاف قیمت جمع‌آوری و بسته‌بندی این محصول را نمی‌دهد.

موسوی لارگانی در ادامه تأکید کرد: باید وزارت جهاد کشاورزی از واردات بی‌رویه جلوگیری کرده و برنامه‌ریزی صحیحی برای صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکل عدم شفافیت قیمت محصولات کشاروزی در بازار اظهار داشت: تفاوت قیمت تولیدات کشاورزان از مزرعه تا مصرف‌کننده از زمین تا آسمان است و این بدین منظور است که کشاورزان با بیشترین زحمت خود به یک سوم سود خود نمی‌رسند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با برنامه‌ریزی صحیحی تلاش کشاورزان را بی‌بهره نگذارد.

موسوی لارگانی در ادامه با اشاره به اینکه از وزیر کشاورزی انتظار دارم تا طرح‌های مهمی از جمله خودکفایی محصولات راهبردی و آمایش سرزمینی را به سمت و سویی خوبی هدایت دهد، بیان داشت: علی‌رغم اینکه دهه‌ها است درباره آمایش سرزمینی بحث می‌شود اما تاکنون اقدامی درباره آن انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تأکید کرد: در حال حاضر کشاورزان زحمات زیادی می‌کشند اما سازمانی وجود ندارد که به کشاورزان بگوید ما محصولات شما را به صورت تضمینی خریداری خواهیم کرد.

نماینده فلاورجان در پایان با اشاره به مشکلات هدررفت آب در کشور گفت: وزارت جهادکشاورزی باید در مباحث مربوط به آبیاری برنامه‌ریزی درستی داشته باشد تا از هدررفت آب در کشور جلوگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 24خرداد1395، کدخبر: 5648990 www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین