پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
دبیر ستاد توسعه فناوری نانوگفت: مهم ترین اتفاقات سال۹۷، کاهش بودجه نانو به نصف بوده است که این موضوع از اراده ما کم نخواهد کرد و همواره در مسیر توسعه اقتصاد نانو فعالیت می کنیم.

شعار سال: دکتر سعید سرکار در خصوص مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۷ در حوزه فناوری نانو اظهار کرد: اتفاقی که سال ۹۷ رخ داد کاهش بودجه ستاد نانو بود که مهم‌ترین رخداد در حوزه فناوری نانو به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات ستاد نانو در سال ۹۷ با بیان اینکه ما توانستیم اقتصاد نانو را توسعه دهیم، گفت: در سالی که گذشت جایگاه علمی نانو در دنیا به چهارم رسید و افزون بر محصولات دیگر، ۱۸۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در سال گذشته وارد بازار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در بازار داریم، بیان کرد: در حال حاضر فناوری نانو در بیش از ۱۵ حوزه صنعتی نانو رسوخ پیدا کرده است و این حاصل تلاش ستاد توسعه فناوری نانو بوده است؛ همچنین محصولات نانو تا کنون به بیش از ۴۵ کشور دنیا صادر شده‌اند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: اما با وجود این اقدامات ارزنده، بودجه ستاد نانو به نصف رسیده و این لطف دولت باتدبیر با ما بوده است؛ البته رئیس جمهور کشور حامی و علاقمند است ولی این عمل (کاهش بودجه) در یک محفل چند نفره اتفاق افتاده و نمی‌دانیم مشکل این محفل با توسعه نانوی ایرانی چیست زیرا کشور ما از کشورهای پیشگام در حوزه نانو به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ما خواهان این هستیم که حداقل یک توضیح ساده بدهند که بدانیم کجای کار اشتباهی مرتکب شده‌ایم؛ ان شا الله یک توضیح مناسبی را دریافت کنیم؛ شاید کاهش بودجه جایزه ما بوده برای تلاش‌هایمان!

سرکار تاکید کرد: ما پذیرفته‌ایم که در شرایط مشکل و سخت به تلاش خود ادامه دهیم؛ اما این اقدامات موقعی دردناک می‌شود که مشکلات از داخل برای ما فراهم شود و این دردناک است؛ یک موقعی دشمنان و کشورهای دیگر موانع تراشی می‌کنند اما وقتی مشکل از طرف داخل هست واقعاً دردناک می‌شود ولی در هر صورت این اتفاق افتاده است.

سرکار خاطر کرد: ما با این برنامه‌ها اصلاً سست نخواهیم شد و تلاش خود را دو چندان می‌کنیم؛ همچنان اراده داریم. امیدواریم پیشرفت‌های خوبی در سال آینده طی برنامه ریزی هایمان داشته باشیم.

دبیر ستاد نانو گفت: اهداف خوبی را در نظر گرفتیم که در رابطه با رشد اقتصاد نانو است؛ در زمینه افزایش محصولات مبتنی بر نانو و توسعه صادرات موفق تر از سال ۹۷ عمل می‌کنیم؛ با این اقدامات و ضربه‌ها از اراده ما کم نخواهد کرد؛ ما در ستاد علی رغم مشکلات کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 8فروردین 98، کد خبر: 4572158، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
پیشرفتهای کشور در حوزه نانو باور نکردنیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین