پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: امیدواریم سازمان محیط زیست در سال ۹۸ با استفاده از قوانین بسیار خوبی که در اختیارش قرار داده شده به رسالت اصلی‌اش یعنی حفاظت از محیط زیست عمل کند.

شعار سال: عباس پاپی زادهدر خصوص عملکرد سازمان محیط‌ زیست گفت: متاسفانه همه دستگاه‌های فعال درحوزه عمران و آبادانی کشور جزیره‌ای عمل می‌کنند. به عنوان مثال وزارت نیرو تنها به دنبال سدسازی و تولید برق است، اما به عدم رعایت حقآبه زیست محیطی تالاب و روخانه‌ها نمی‌پردازد یا برای وزارت جهاد کشاورزی مهم است که کشاورزی را در یک منطقه‌ای خاص توسعه دهد اما به اینکه چه نوع محصولی و با چه میزان مصرف آبی که متناسب با آن منطقه باشد و آب محدود منطقه را از بین نبرد نمی‌پردازد.

الگوی کشت نادرست بلای جان آب سفره‌های زیر زمینی

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینه در دو دهه گذشته استان خرسان قطب تولید چغندرقند بود افزود: متاسفانه امروز خراسان جنوبیبا شدیدترین شرایط آبی منطقه مواجه است، چرا که آب‌های سفره زیرزمینی‌ آن منطقه به دلیل الگوی کشت نادرستی مانند چقندر قند از بین رفت، این موضوع در بسیاری از استان‌های کشور اعم از همدان، دشت ورامین، اصفهان شایع است.

سکوت سازمان محیط زیستدر مقابل تخریب

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروزه بزرگترین عامل تخریب محیط زیست دستگاهها و وزارتخانه های زیر مجموعه ی دولت هستند، افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست به عنوان یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه دولت در بسیاری از مواقع در مقابل تخریب‌ها سکوت می‌کند. در حوزه آب به دلیل سکوت سازمان محیط زیست دچار بحران شدیم همچنین در حوزه تغییر محیط پیرامونی‌مان دچار مشکل شده ایم.

بنزین آلوده عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به آلودگی استان تهران و شهرهای بزرگ تصریح کرد: آلودگی بسیاری از شهرهای بزرگ کشور تنها به دلیل رعایت نکردن مسائل ساده محیط زیستی چون واردات بنزین آلوده است در صورتی که سازمان محیط زیست به عنوان متولی اصلی رسیدگی به آلودگی هوا باید با از ورود بنزین‌های آلوده به کشور جلوگیری کرده و خط تولید خودروهای آلاینده را سریعاً متوقف کند، اما متاسفانه به هشدارهای شفایی اکتفا کرده و از اختیارات خودش در این حوزه استفاده نمی‌کند.

دولت اراده کافی برای اجرای قانون مقابله با آلودگی هوا را ندارد

وی افزود: مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار زیادی را برای مقابله با آلودگی‌های هوا مصوب کرده است، آخرین قانون نیز قانون مبارزه با آلودگی هوا بود که مصوب شد و ابزار خوبی را در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌دهد اما سازمان‌محیط زیست عزم و اراده‌ی کافی برای اجرای قانون را ندارد.

صدور پروانه شکار برخیاز گونه‌های جانوری را در معرض نابودی کامل قرار داده است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیار از گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض نابودی قرار دارند افزود: در بسیاری از مواقع به دلیل پراکندگی و تعداد اندک برخی از گونه‌های جانوری ظرفیت صدور پروانه شکار وجود ندارد، اما متاسفانه سازمان محیط زیست، علی رغم اطلاع کامل از این وضعیت مجوز شکار را صادر می‌کند که بی تردید با وظایف این سازمان قدری منافات دارد.

نمره مردودی به عملکرد سازمان محیط زیست در سال 97

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه به عملکرد سازمان محیط زیست در سال گذشته نمره قبولی نمی‌دهم گفت: بسیاری از کارشناسان در سال گذشته نسبت به وضعیت مدیریتی سازمان محیط زیست هشدار دادند، همین عملکرد نادرست سازمان باعث فاصله گرفتن کارشناسان از این سازمان شده است.

سازمان محیط زیست در سال 98 به رسالت اصلی خودش برگردد

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان داشت: از سازمان محیط زیست انتظار داریم به رسالتی که بر عهده اش است برگردد و از قوانین بسیار خوبی که در اختیارش قرار دارد، استفاده کند، توسعه‌ی پایدار به این معنی است که ما کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنیم اما با حفظ منابع مورد نیاز مانند آب، محیط زیست و هوای پاک برای نسل‌های بعد، امیدوارم سازمان ‌محیط‌زیست در سال 98 عملکرد بهتری داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 6 فروردین 98، کد مطلب: 2118332: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین