پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
آنچه که در این گزارش مشاهده می‌کنید، تصاویری از وضعیت نگران‌کننده دریاچه زریبار مریوان است که به علت نبود مدیریت به سمت مرگ تدریجی و وارد مرحله‌ای بحرانی شده است.

شعار سال: چهارم مردادماه ‌سال جاری بود که نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه، با انتقاد شدید از وضعیت نگران‌کننده دریاچه زریبار در این شهرستان صراحتاً اعلام کرد که متأسفانه محیط زیست کردستان "هیچ" برنامه خاصی برای رفع و ساماندهی مشکلات دریاچه زریبار مریوان ندارد.

منصور مرادی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرده بود که هنوز ورود فاضلاب 3 روستا به دریاچه زریبار مریوان قطع نشده و مورد بی‌توجهی مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته است.

اظهارات نماینده مردم مریوان در مجلس و وضعیت نگران‌کننده و تأسف‌بار دریاچه زریبار مریوان گویای آن است که مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان پس از طرح آن انتقادها و دغدغه‌های به‌حق، عملاً برای حل مشکلات این حوزه، کاری انجام نداده است.

رصد اخبار رسانه‌های خودی حاضر در نشست خبری اخیر مدیرکل محیط زیست کردستان هم گویای آن است که خانم مدیرکل در آن جلسه هم هیچ برنامه زمان‌بندی شده و منظم کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدتی برای ساماندهی مشکلات زیست‌محیطی استان و در رأس آن دریاچه زریبار بیان نکرده است.

حال و در این شرایط، اگر مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بر این باور است که با برگزاری نشست‌های دورهمی با برخی رسانه‌‌ها، می‌تواند بر مطالبات به‌حق زیست محیطی مردم که بعضاً در رسانه‌های مطالبه‌گر مطرح می‌شود، سرپوش بگذراد، سخت در اشتباه است.

"تالاب زریبار" پاشنه آشیل سابقه عملکرد مدیرکل فعلی حفاظت محیط زیست کردستان است، گفتنی‌های دیگری درباره این مدیر، عملکردش در زمان تصدی مشاور استاندار سابق کردستان و دبیر سابق ستاد نجاتبخشی تالاب زریبار و ایهامات درباره انتخاب سوأل‌برانگیز وی در این مسئولیت هست، که در فرصت‌های مناسب دیگری بیان می‌کنیم.

آنچه که در ادامه مشاهده می‌کنید، وضعیت نگران‌کننده دریاچه زریبار مریوان که به علت نبود مدیریت، به سمت مرگ تدریجی می‌رود و وضعیت آن وارد مرحله‌ای بحرانی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 شهریور 97، کدمطلب: 1820895، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین