پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
یک کارشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه جهان از سال 2هزار با پدیده "نسل هزاره" روبه‌رو شده است، گفت: فرزندان "نسل هزاره" براساس فضای مجازی ادبیات خاصی را برای خود طراحی کرده‌اند که همین مسئله باعث شکاف بین نسلی شده است، لذا توصیه می‌شود نسل گذشته با بهره‌گیری از ادبیات فضای مجازی، زبان نسل هزاره را بیاموزد.

شعارسال: شکوفه اویار حسینی، با بیان اینکه براساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام گرفته درباره فضای مجازی، جهان از سال 2هزار با پدیده نسل هزاره روبه رو شده است، افزود: در سراسر دنیا فرزندانی که از سال 2 هزار و در ایران افرادی که در دهه 70 متولد شده‌اند، "نسل هزاره" هستند.

وی با بیان اینکه فرزندان "نسل هزاره" دارای خصوصیات ویژه ای هستند، افزود: سرعت تایپ این نسل بسیار سریع‌تر از نسل‌های قدیمی است، آنها به جای اینکه هیجان را در صورت افراد ببینند در علامت‌های صورتکی می‌خوانند و پیام‌هایشان را به صورت نوشتاری به افراد انتقال می‌دهند. این نسل افراد صلح طلب و اهل معامله‌ای هستند که در لحظه زندگی می‌کنند و به آینده هم اهمیتی نمی‌دهند.

بنا بر اظهارات این کارشناس مشاور خانواده، ارتباطات بدنی و زبانی نسل هزاره به ارتباطات مجازی، نوشتاری و لمسی تبدیل شده است؛ به طوریکه با پیام‌های مجازی و هیجان خوانی با افراد ارتباط برقرار می‌کنند.

اویار حسینی ادامه داد: فرزندان "نسل هزاره" براساس فضای مجازی ادبیات خاصی را برای خود طراحی کرده‌اند، همین مسئله باعث شکاف بین نسلی شده است. ایجاد این شکاف در رفتار فرزندان و والدین بروز پیدا کرده و در نهایت موجب اضطراب، درگیری و خشونت والدین می‌شود. تحقیقات نشان داده بر عکس آن چیزی که رسانه‌ها گفته‌اند که "خانواده‌ها باید فرزندان را از فضای مجازی دور کنند"، بهتر است نسل گذشته زبان نسل هزاره را بیاموزد تا بتواند با آنها ارتباط برقرار کند.

به گفته این کارشناس مشاور خانواده، در خانواده‌هایی که مادربزرگ و پدربزرگان در فضای مجازی حضور دارند، نوه‌های آنها با آنها راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط کلامی بین خانواده‌ها در حال تضعیف است، به جوانان توصیه کرد که روزهایی را بدون تکنولوژی و با فعالیت‌های سرگرم کننده سپری کنند و این موضوع را در برنامه‌ریزی هفتگی خود مد نظر قرار دهند. همچنین بهتر است برای تقویت زبان خانواده هم جوانان و هم نسل گذشته برای برقراری ارتباط گام بردارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:16فروردین1398 ، کدخبر: 98011504493: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین