پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور با بیان اینکه استاندار خوزستان خروجی سدها را قبل از وقوع سیل کاهش داده بود، گفت:سوء مدیریت در حوزه دز و کارون کاملا مشخص و غیر قابل بخشش است.

شعارسال: رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی کشور با بیان اینکه استاندار خوزستان خروجی سدها را قبل از وقوع سیل کاهش داده بود، گفت:سوء مدیریت در حوزه دز و کارون کاملا مشخص و غیر قابل بخشش است.

مسعود اسدی رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور اظهار کرد: در حوزه دز و کارون اشتباه مدیریت بحران و شخص استاندار خوزستان در افزایش عمق مشکلات بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: سیلاب بهمن ماه را با حداقل خسارت پشت سر گذاشتیم و باید در اسفند ماه نیز نسبت به ادامه رها سازی آب از سد دز اقدام میشد و خروجی آب در رود کرخه افزایش می‌یافت. با توجه به افزایش باران‌های بهاری و برفی که در بالا دست منابع آبی کرخه، دز و کارون مشهود بود باید در روخانه های دز و کارون خروجی سد ها افزایش می یافت اما این اتفاق نیفتاد.

دلیل سیل خوزستان اشتباه استاندار است

رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور در پاسخ به اینکه چرا خروجی سد ها به موقع افزایش نیافت، گفت: به زعم استاندار با این کار خسارت کمتری به کشاورزان وراد می‌شود اما باید میدانست با یک خسارت حداقلی در آن زمان می‌شد جلوی فاجعه ای که امروز در حوزه دز ایجاد شده، را گرفت. این امر صراحتا به دلیل سوء مدیریت شخص استاندار خوزستان است.

وی تصریح کرد: بعد از سیلاب 20 بهمن تا سیل بعدی در اسفند ماه حجم روخانه ها کم شد و آب را با این هدف که خسارت به بخش کشاورزی کم شود پشت سد ها نگه داشتند. اگر آن زمان خروجی سد ها را روی 1500 مترمکعب بر ثانیه تنظیم می کردیم مجبور نبودیم اکنون بر روی 3350 بر ثانیه را تجربه کنیم.

اسدی گفت:حجم آب رودخانه ها قبل از وقع سیل به حدی کم بود که تداعی فصل تابستان برای مردم ایجاد شده بود.

رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی کشور گفت: سوء مدیریت در حوزه دز و کارون کاملا مشخص و غیر قابل بخشش است. این خسارتی به استان و کشور وارد شده است نه تنها از طریق دستگاه های متولی بلکه باید از طریق دستگاههای نظارنتی و بازرسی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از دادستان و دستگاه قضایی نیز میخواهیم که دلیل کاهش خروجی سد در استان( قبل از وقوع سیل) را مورد بررسی قرار دهند.

حضور دولتی‌ها برای کمک به سیل زدگان محسوس نبود

وی تصریح کرد: در کمک رسانی به خوزستان نیز به غیر از سپاه و ارتش که تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار گرفتند حضور دولتی ها در عرصه بسیار نا محسوس و ضعیف بوده است.

اسدی اظهار داشت: نیروهای سپاه و ارتش درکمک به کشاورزان سیل زده سنگ تمام گذاشتند.استاندار خوزستان اجازه بروز واقعیت برای مسئولانی که از تهران به استان خوزستان برای بررسی واقعیت می آیند را نمیدهد و به صورت گزینشی عمل و به طور مرتب اعلام میکند که اوضاع تحت کنترل و مدیریت است.

وی افزود: این اظهارات استاندار خوزستان باعث شده است که بسیاری از کشاورزانی نیز که درحاشیه رودخانه ها هستند به هشدارها توجه نکنند که این امر بسیار خطرناک است.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: سوء مدیریتی که دولت در برخورد با سیل کرده، اشتباه فاجعه بار تاریخی است.

130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان به زیر سیل رفته

اسدی اظهار داشت: حدود 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان به زیر سیل رفته و از شرایط برداشت خارج شده است.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه جامعه کشاورزی استان اعتمادی به وعده های استاندار خوزستان ندارند، گفت: استاندار در وعده های قبلی خود به کشاورزان این وعده را داده بود که آنها به دلیل خشکسالی به آنها خسارت پرداخت میشود اما به تعهدات عمل نشد و جامعه کشاورزی کشور اعتماد خود را از دست داد.

وی اظهار داشت: با وجود این شرایط از کشاورزان میخواهم که به اظهارات مسئولان در این شرایط توجه و با آنها همکاری کنند زیرا در شرایط فعلی وقت گله و گله گذاری نیست.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار : 18فروردین 98، کد خبر:1982313 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین