پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
ویژگی مهم محمد خدادی انتصاب نداشتن او به جناح خاصی است. شاید همین ویژگی او بود که باعث شد هنگام انتخاب او مناقشه خاصی شکل نگیرد و به نوعی همه او را تایید کنند. کارنامه پربار او در حوزه مدیریت فرهنگی و همچنین تجارب ارزشمند در حوزه اطلاع رسانی باعث شده بسیاری از اهالی رسانه به توانایی خدادی برای رساندن کشتی طوفان زده مطبوعات به ساحلی امن دل ببندند

شعارسال:ویژگی مهم محمد خدادی انتصاب نداشتن او به جناح خاصی است. شاید همین ویژگی او بود که باعث شد هنگام انتخاب او مناقشه خاصی شکل نگیرد و به نوعی همه او را تایید کنند. کارنامه پربار او در حوزه مدیریت فرهنگی و همچنین تجارب ارزشمند در حوزه اطلاع رسانی باعث شده بسیاری از اهالی رسانه به توانایی خدادی برای رساندن کشتی طوفان زده مطبوعات به ساحلی امن دل ببندند.

مدیرعامل سابق ایرنا، محد خدادی در شرایطی که وضعیت مطبوعات اصلا مساعد نیست و در روزی که خبر تعطیلی قریب الوقوع روزنامه همدلی اهالی رسانه را مغموم کرده بود به سمت معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

 پس از حسین انتظامی و محمد سلطانی فر که کارنامه قابل قبولی از خود در این جایگاه ارائه ندادند، محمد خدادی به عنوان یک فعال رسانه ای خوشنام امیدوار است بتواند حال و هوای نه چندان مساعد مطبوعات را بهتر کند.

پس از روی کارآمدن دولت روحانی در 25 شهریور سال 92 محمد خدادی با حکم علی جنتی، وزیر وقت ارشاد به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب شد و پنجم دی ماه پس از حدود چهار سال و چهار ماه فعالیت، از این سمت استعفا کرد. گفته می شود علت استعفا، اختلافات پیش آمده بین مدیریت این خبرگزاری و روزنامه ایران بود. تا پیش از این مدیرعامل روزنامه ایران با حمایت و عنایت دفتر رییس جمهوری انتخاب می شد و مدیرعامل خبرگزاری با انتخاب وزیر ارشاد بود. بعد از خروج محمد خدادی از ایرنا، سید ضیا هاشمی به این خبرگزاری رفت.

پس از استعفای اجباری سلطانی فر بحث پیرامون انتخاب معاون تازه مطبوعاتی بالا گرفت. در حالی که از علیرضا معزی به عنوان محتمل ترین گزینه جایگزین یاد می شد انتخاب معاون جدید مطبوعاتی به تاخیر اقتاد و محمدمهدی احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد، سرپرست این معاونت شد. بالاخره پس از مدتی محمد خدادی از سوی عباس صالحی به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

ویژگی مهم محمد خدادی انتصاب نداشتن او به جناح خاصی است. شاید همین ویژگی او بود که باعث شد هنگام انتخاب او مناقشه خاصی شکل نگیرد و به نوعی همه او را تایید کنند. کارنامه پربار او در حوزه مدیریت فرهنگی و همچنین تجارب ارزشمند در حوزه اطلاع رسانی باعث شده بسیاری از اهالی رسانه به توانایی خدادی برای رساندن کشتی طوفان زده مطبوعات به ساحلی امن دل ببندند.

عضویت در شورای موسس و سردبیری روزنامه ایران، مدیرمسئولی و سردبیری روزنامه انگلیسی زبان ایران دیلی، دبیرکلی سازمان خبرگزاری جنبش عدم تعهد، ، دبیرکلی سازمان خبرگزاری کشورهای حاشیه دریای خزر، دبیرکلی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه، دبیرکلی سازمان خبرگزاری کشورهای عضو اکو ، مسئولیت سیاست گذاری و انتشار اخبار روزنامه‌ها و خبرگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی، دبیرکلی اجلاس وزرای اطلاعات سازمان کنفرانس اسلامی در تهران و دبیرکلی اجلاس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در تهران از جمله مسئولیت های رسانه ای محمد خدادی در چند سال اخیر بوده است.

خدادی همچنین به جز کار رسانه ای در روزهای سرنوشت ساز جنگ تحمیلی و همچنین مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ریاست اداره رسانه‌های وزارت امور خارجه، سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان (مدیرنمونه ملی در کشور وکسب نمایندگی نمونه در وزارت امورخارجه در ایام مسئولیت نمایندگی در پاکستان)، مسئولیت گروه مطالعات رسانه ای دفتر مطالعات وزارت امورخارجه، مدیرمسئولی و سردبیری ماهنامه نفت گاز و پتروشیمی را در کنار تهیه کننده برنامه‌های مختلف تلویزیونی در برنامه های زنده و ترکیبی، مستند گزارشی در برنامه‌های در شهر، صبح تهران، دوربین هفت، آفتاب مهربانی و ... را در کارنامه خود دارد.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری سلام نو،تاریخ انتشار20 فروردین 98، کد خبر: 12335439، salameno.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین