پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
چهار طاقی سنگبر مربوط به دوره تیموریان است و در شهرستان مشهد، بخش مرکزی، روستای سنگبر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۸۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شعار سال :فیلمی از وضعیت نامناسب بنای تاریخی چهارطاق در روستای سنگبر شهرستان مشهد را مشاهده می‌کنید.

چهار طاقی سنگبر مربوط به دوره تیموریان است و در شهرستان مشهد، بخش مرکزی، روستای سنگبر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۸۳  به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
بنای به نام چهار طاقی سنگور نیز شناخته می‌شود و در بخش رضویه و در ۱۸ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد قرار دارد. معماری بنا مشتمل بر اتاقی است چهار ضلعی که هر ضلع آن بیش از ۶ متر طول داشته و گنبدی نسبتاً کم خیز و مدور بر فراز آن قرار گرفته است.

این بنای تاریخی در حال تخریب کامل است و شهروندخبرنگار ما ضمن درخواست از مسئولان برای مرمت و بازسازی آن، فیلمی را نیز ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 118


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:23 فروردین 98،کدخبر:6895242،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین