پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
فعال حوزه زنان در امور اقتصادی و اجتماعی گفت: طرح‌هایی که در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی افزایش جمعیت ارائه می‌شود برای مجلسی‌ها اولویت ندارد.
شعارسال: پروین هدایتی درباره انتقاد معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به طرح مشوق‌های مالی برای ازدواج دختران زیر۱۸ سال اظهار کرد: نکته‌ای که معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به آن تأکید دارد به ظاهر تبدیل شدن ازدواج به یک معامله به دنبال افزایش مشوق‌های مالی برای دختران و پسرانی که زیر۲۰ و ۲۴ سال ازدواج می‌کنند است و تأکید وی بر عدم وجود شرایط مساعد برای تشکیل زندگی مشترک از سوی زوج می‌باشد.

وی بیان کرد: از آنجایی که ایراد مطرح‌شده از سوی وی ناظر بر بخش مربوط به تسهیل ازدواج است، باید گفت که کشور ما دارای قومیت‌ها و مذاهب مختلف است، اکنون در بسیاری از مناطق کشور، سنت حسنه ازدواج در سنین پائین صورت می‌گیرد و این در حالی است که طبق ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی ایران سن قانونی ازدواج برای دخترها ۱۳ سال و برای پسرها ۱۵ سال شمسی است، لذا بسیار بعید به نظر می‌رسد که خانواده‌ها برای دریافت هدیه زوج‌های جوان که تنها برای یکبار قابل دریافت است، اقدام به امر ازدواج بین فرزندان خود داشته باشند و فراوانی چنین اقداماتی به قدری کم است که با اطمینان خاطر می‌توان اثرات آن را بر روی اجرای طرح نادیده گرفت.

فعال حوزه زنان در امور اقتصادی و اجتماعی گفت: البته نکته‌ای که ایشان در خصوص اینکه برای تشویق جوانان به امر ازدواج دولت باید به دو مؤلفه مهم اشتغال و مسکن اهمیت داده و این دو مانع بزرگ را از سر راه جوانان بردارد، هم بسیار درست و صحیح است.

بحث‌های جمعیتی کشور طرحی که جزو یکی از اولویت‌های اصلی است

هدایتی افزود: آن‌چه که به نظر من از تمامی این بحث‌ها، مهمتر است این است که باید با یک بررسی آسیب‌شناسانه به چرایی مطول شدن تصویب طرح‌های مهمی از این دست پرداخته شود. چنان‌چه طرحی که در سال ۹۲ به مجلس ارائه شده را در نظر بگیریم حداقل یک سال مراحل مقدماتی اعم از تحقیقات و کار کارشناسی و سیر مراحل تصویب اولیه در کمیسیون مربوطه را داشته در مجموع حداقل هشت سال از طراحی آن می‌گذرد.

وی گفت: امسال هم با توجه به اینکه قانون بودجه سال ۹۸ در مجلس تصویب شده و طرح‌هایی که بار مالی داشته باشند باید پس از تصویب در کمیسیون بودجه به صحن اصلی مجلس به برای تصویب برود، بعید به نظر می‌رسد که قابل انجام باشد، لذا به نظر من در سال ۹۸ نیز برای اجرایی شدن آن اقدامی نخواهد شد.

هدایتی عنوان کرد: این پر واضح است که اولویت‌ها و توجیهات طرح و شرایط اجتماعی کشور در طی هشت سال دچار تغییرات بسیار زیادی شده که طراحان یا پیشنهاددهندگان یا دنبال‌کنندگان تصویب این طرح را ملزم می‌کند که آن را با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و اجتماعی جامعه به‌روزرسانی کنند و این یعنی زمان بیشتر برای طرح جمعیتی کشور که جزو یکی از اولویت‌های اصلی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 25 فروردین 1398 ، کدخبر: 373212 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
با شرایط اقتصادی که وجود داره افزایش جمعیت دیگه به چه کار مملکت میاد تو همین 80 میلیون موندیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین