پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
رئیس سازمان هواشناسی گفت: درباره سیل اصلاً هیچ کم‌کاری و قصوری متوجه هواشناسی نیست و باید منابع آبی کشور مدیریت می‌شد.
شعارسال: سحر تاجبخش درباره صحبت‌هایی مبنی بر کم‌کاری سازمان هواشناسی در اعلام پیش‌بینی وقوع سیل اظهار کرد: اصلاً این‌گونه نیست و باید مدیریت منابع آب اقداماتی را انجام می‌داد که در این خصوص کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه البته بارش‌ها سیل‌آسا بوده است، افزود: بارش‌های سیل‌آسا، بارش‌هایی هستند که ۳۰ تا ۴۰ سال دوره بازگشت‌شان است و قطعاً خرابی‌هایی به بار می‌آورند؛ البته مهم این است که بتوانیم آنها را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هیچ مشکلی متوجه هواشناسی نیست و هیچ قصور و کوتاهی توسط این سازمان صورت نگرفته است، اظهار کرد: قطعاً منابع آب کشور باید کنترل می‌شد؛ البته مهم‌تر از همه این اتفاقات، روزهای بعد از بحران است زیرا جلوی بارش باران را که نمی‌توانیم بگیریم، اما می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

تاجبخش در پاسخ به این سؤال که آیا این امکان وجود نداشت با مدیریت صحیح سازمان هواشناسی این بحران را کنترل کرد، گفت: برای بحران دو مرحله مدیریت ریسک و مدیریت بحران وجود دارد؛ مدیریت ریسک که قبل از وقوع بحران باید کارهایش انجام شود که آن هم هواشناسی در حوزه مدیریت ریسک عمل می‌کند؛ سازمان هواشناسی نه تجهیزاتش را دارد نه پرسنلش را و نه اصلاً جزء وظایفش است. ما فقط هشدار می‌دهیم و می‌گوییم آقایان ستاد مدیریت بحران! مسئولان و مدیران کنترل منابع آبی! این اتفاق‌ها دارد می‌افتد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1398 ، کدخبر: 373189 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
دوباره یه حادثه ای رخداد کی بود کی بود من نبودم بین مسئولان راه افتاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین