پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
محمد اسماعیل سعیدی در خصوص جمع شدن رحمان 1400 از پرده سینما گفت: من به عنوان کسی که این فیلم را تماشا کرده ام معتقدم با حذف برخی قسمت ها فیلم اصلاح نمی شود و تقریبا متن و محتوای فیلم تا آخر در چند حرکت بوده است

شعارسال:محمد اسماعیل سعیدی در خصوص جمع شدن رحمان 1400 از پرده سینما گفت: من به عنوان کسی که این فیلم را تماشا کرده ام معتقدم با حذف برخی قسمت ها فیلم اصلاح نمی شود و تقریبا متن و محتوای فیلم تا آخر در چند حرکت بوده است.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اکران نسخه بدون اصلاح فیلم «رحمان۱۴۰۰» اظهار داشت : رحمان۱۴۰۰ فیلمی با هدف گذاری و لحنی طنز بود.


وی با اشاره به این که یکی از اشکالات در سینما ما این است که به هر قیمتی می خواهند بیننده را بخندانند ؛گفت: فیلمسازان ما به دنبال ایجاد شرایط نشاط در وجود بیننده هستند و این کار را بعضا با الفاظ غیر قابل متعارف و حرکاتی انجام می دهند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه در این فیلم یکسری الفاظ و حرکات رکیک مشهود بود که به نوعی برای کودکان و نوجوان بدآموزی داشت و از لحاظ تربیتی تبعات و تاثیرات منفی به همراه داشت .


سعیدی افزود: چرا کارگردان ها به دنبال القاء موضوعی در جامعه هستند که مردم نسبت به آن حساسیت دارند و می بایست آن چارچوب ها را رعایت می کردند.


وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد و صاحب نظران نسبت به این فیلم عکس العمل نشان داده اند و معتقدند وزارت فرهنگ و ارشاد باید قبل از دادن مجوز ساخت فاکتورها و چارچوب های اولیه ساخت یک فیلم را برای تهیه کننده ها بیان می کردند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وزارت ارشاد تذکر داده بود که باید بخشی از فیلم اصلاح و بعد اکران شود اما متاسفانه بدون اصلاحیه اکران را شروع کردند که بایستی مورد بررسی قرار گیرد کوتاهی از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد بوده یا مسئولین فیلم رحمان۱۴۰۰.


وی ابراز داشت: من به عنوان کسی که این فیلم را تماشا کرده ام معتقدم با حذف برخی قسمت ها فیلم اصلاح نمی شود و تقریبا متن و محتوای فیلم تا آخر در چند حرکت بوده است.


سعیدی اضافه کرد: در خصوص این فیلم کوتاهی شده است و کوتاهی از سمت هر کسی باشد باید مورد بررسی قرار گیرد؛ کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پیگیر است تا در صورت هر گونه کوتاهی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد وزیر به مجلس فرا خوانده شود.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار27فروردین 98، کدخبر: 1476831، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
پس چرا مجوز ساخت و اکران میدن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین