پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
سرپرست فدراسیون والیبال با اشاره به آخرین وضعیت مکاتبات با فدراسیون آمریکا برای اخذ روادید سفر ملی‌پوشان به این کشور گفت: در این راه حفظ‌ شأن و منزلت ایران اولویت ما خواهد بود.

شعارسال: میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال برای سه سال آینده کشور آمریکا است و همین مسئله مشکلاتی را برای تیم ملی والیبال ایران به وجود آورده است. سال گذشته ملی پوشان در فرودگاه آمریکا تحت بازجویی FBI قرار گرفتند و رفتار نامناسبی با اعضای تیم ملی ایران شد. همچنین به سه تن از بازیکنان و کادر فنی ویزا داده نشد. همین مسئله باعث شد تا فدراسیون والیبال ایران برای اخذ روادید کشور آمریکا با مشکلاتی مواجه شود.

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که تکلیف ملی پوشان برای اخذ روادید آمریکا به کجا کشیده شد؟ گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد. زمان کافی برای اخذ روادید است اما با توجه به اینکه ما به این روند معترضیم فعلاً اقدامی انجام نداده‌ایم. ما بازیکنان بزرگ و شناخته شده‌ای داریم که چندین بار ویزای آمریکا را دریافت کرده‌اند. بنابراین منطقی نیست که حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم تا تیم به دبی اعزام و مجدداً همان روند تکراری گذشته انجام شود.

افشین داوری در ادامه تأکید کرد: روز یکشنبه و امروز دوشنبه با فدراسیون آمریکا مکاتباتی برای هماهنگی داشته‌ایم. قرار نیست ما بازیکنان را به دبی اعزام کنیم. در حالی که مشخص نیست که تیم ملی به مرحله نهایی رقابت‌ها صعود می‌کند یا خیر. باید شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران حفظ شود و ما روی این موضوع تأکید داریم.

وی به مذاکراتش در لوزان با فدراسیون آمریکا اشاره کرد و گفت: در لوزان با دبیر فدراسیون آمریکا نشستی داشتم و تأکید ما بر این است که ایران در گذشته با آمریکایی‌ها همکاری داشته لذا بر این اساس باید این همکاری دو طرفه باشد.

داوری افزود: آمریکایی‌ها نیز متعهد شدند تا بازیکنان و تیم ملی ایران با مشکلی مواجه نشود. مشکلی وجود ندارد. ما مبلغ اخذ ویزا را نیز برای سفارت واریز کرده‌ایم. اما هدف ما این است که فقط چند تن از بازیکنان برای اخذ ویزا به دبی سفر داشته باشند و سایر بازیکنان که تا به امروز چندین بار ویزا را دریافت کرده‌اند، مجدداً اعزام نشوند و ویزا برای آنها صادر شود.

سرپرست فدراسیون والیبال تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور منطقی نیست که ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم در حالی که هنوز صعود به مرحله نهایی مسابقات مشخص نیست. تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که این اتفاق رخ دهد البته مسائل سیاسی- اجتماعی نیز در این موضوع دخیل است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر ویزا صادر نشد آیا تیم به دبی اعزام خواهد شد یا خیر؟ گفت: اگر برخوردی که آنها در گذشته با تیم ملی ایران داشتند، مجدد بخواهد تکرار شود منطقی نیست و این در شأن و منزلت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد. شأن ما مهمتر است. این تنها حرف من نیست بلکه حرف بازیکنان و کادر فنی هم هست. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این اتفاق رخ ندهد. هیچ مشکلی از طرف آمریکا که کشور میزبان است، نداریم و این تصمیم خود ماست.

داوری در پاسخ به این سوال که آمریکا در سه سال آینده میزبان خواهد بود و ممکن است این مشکل به ضرر والیبال ایران باشد، برنامه شما چیست؟ خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم در هر سه سال همین روند اخذ ویزا را طی کنیم منطقی نخواهد بود. این توهین به شأن ایرانی است. همچنین ممکن است به تمام اعضای تیم ویزا داده نشود و ما با تیم ناقص به مسابقات برویم بنابراین حضور با تیم ناقص در مسابقات اصلاً خوب نیست یا تیم کامل و یا هیچکدام.

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که در صورت حل نشدن مشکل آیا از صالحی امیری و دیپلماسی سیاسی او کمک خواهید گرفت یا خیر؟ گفت: در حال حاضر ما با فدراسیون آمریکا تعاملات خوبی داریم. نظرات آنها مثبت است و فعلاً صلاح نیست که این کار را انجام دهیم. بعید می دانم این اتفاق رخ دهد اما اگر به بن بست بخوریم حتماً از مدیران بالادستی مانند سلطانی فر و صالحی امیری کمک خواهیم گرفت. اما فعلاً شرایط مثبت است. اگر مشکلی هم به وجود بیاید داورزنی نقش مهمی در حل آن خواهد داشت.

افشین داوری در پاسخ به این سوال که هنوز انتخابات برخی از هیئت‌ها برگزار نشده و همین امر برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون را با تأخیر مواجه خواهد کرد؟ گفت: حدود ۶ هیئت ثبت نام‌های خود را انجام داده‌اند و روند تأیید صلاحیت کاندیداها طی شده و در اردیبهشت ماه بخش عمده‌ای از انتخابات را انجام می‌دهیم و دو هیئت نیز در مسیر برگزاری انتخابات است.

سرپرست فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که با این روند انتخابات به بعد از لیگ ملت‌ها موکول خواهد شد؟ گفت: همه چیز بستگی به ابلاغ وزارت ورزش و جوانان دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1398 ، کدخبر: 4596718: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
هر فدراسیونی باید برنامه ریزی های خاص خودش را داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
قطعا که ورود بازیکنان نباید با مخالفت امریکا واقع بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین