پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
امسال علاوه بر اینکه سال منتهی به المپیک است و ورزشکاران باید سهمیه المپیک را به دست بیاورند، وزارت ورزش هم باید ۱۴ مجمع انتخابات را برگزار کند.
شعار سال : سال ۹۸ را باید سال سخت ورزش ایران بنامیم، سالی که قرار است ورزشکاران در رویدادهای مختلف حضور پیدا کنند تا بتوانند سهمیه المپیک توکیو را به دست بیاورند، البته این سختی تنها مخصوص ورزشکاران نمی‌شود، بلکه مدیران ورزشی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان هم با توجه به شرایطی که پیش‌رو دارند سخت باید تلاش کنند و به‌طور حتم اگر تدابیر لازم را نیندیشند مشکلات زیادی بر سر راه آنها به وجود خواهد آمد. بنابراین ورزش ایران در سال جدید باید هزینه‌های زیادی برای حضور ورزشکاران در رشته‌های مختلف و در میدان‌های گوناگون بپردازد تا آنها بتوانند سهمیه المپیک را به دست بیاورند.

در کنار این شرایط سخت و شلوغی‌های ورزش ایران در سال ۹۸، وزارت ورزش هم باید انتخابات ۱۴ رئیس فدراسیون را در برنامه خود قرار دهد. سال گذشته، رؤسای فدراسیون‌های هندبال، قایقرانی، والیبال، کاراته، جودو، چوگان، هاکی، سه‌گانه، ناشنوایان دستخوش تغییرات شدند و با اجرای شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان یک‌باره از سمت خود رفتند و چند فدراسیون بلاتکلیف روی دست وزارت ورزش ماند که از این تعداد رؤسای فدراسیون‌های هندبال، کاراته، جودو، هاکی، سه‌گانه، ناشنوایان، قایقرانی تعیین تکلیف شدند.

اما برخی فدراسیون‌های دیگر همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و تکلیف آنها مشخص نشده است. فدراسیون‌های مانند کشتی به دلیل استعفای رسول خادم از سمت خود، کونگ‌فو ( پایان دوره چهارساله رئیس)، تنیس( پایان دوره چهارساله و عدم وضعیت نامزدها)، والیبال ( عدم ثبت‌نام از نامزدها) و چوگان‌ در شرایط نامعلومی هستند و رئیس آنها قرار است در سال ۹۸ مشخص شود.

والیبال؛ در بلاتکلیفی محض

از بین تمامی فدراسیون‌هایی که رؤسای آنها به دلیل بازنشستگی کنار رفتند، تنها والیبال در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد. احمد ضیایی در دی ۹۶ سکان هدایت فدراسیون والیبال را بر عهده گرفت و در آبان ۹۷ به دلیل اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سمت خود کنار رفت، هرچند که ضیایی تلاش زیادی کرد تا در سمت خود ابقا شود اما در برابر قانون نتوانست مقاومت کند و درنهایت از سمت خود کنار رفت. بعد از ضیایی، وزارت ورزش و جوانان افشین داوری را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد. داوری در ابتدا سودای صندلی ریاست فدراسیون والیبال را در سر نداشت و تنها مجری قانون بود تا مجمع انتخاباتی این فدراسیون را برگزار کند، اما حالا باگذشت چند ماه، او سودای ریاست به سرش زده و به‌صورت غیررسمی برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال اعلام آمادگی کرده است. البته در کنار این احتمالات، گویا جایگاه رئیس اسبق فدراسیون والیبال هم در معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان متزلزل شده و بعید نیست شاید داورزنی به والیبال برگردد.

مسابقه والیبال تیم‌ ملی ایران و بلغارستان

به‌هرروی وضعیت فدراسیون والیبال بلاتکلیف است و این در حالی است که والیبال ازجمله رشته‌های تیمی است که شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک توکیو دارد و روزهای شلوغی هم پیش‌رو دارد. رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود اما هنوز فدراسیون والیبال رئیس ندارد و حتی ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون هم انجام نشده است.

کشتی؛ ۲۱ مدعی برای ورزش اول کشور

فدراسیون کشتی شرایط عجیب و غریبی را در سال گذشته تجربه کرد. رسول خادم در ابتدای سال گذشته پس از استعفایش در ۹ اسفند ۹۶ دوباره به فدراسیون بازگشت و در اواخر سال ۹۷ هم برای دومین بار از سمت خود استعفا کرد. پس از استعفای خادم، بنی‌تمیم ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت و اتفاقات خوبی هم در زمان سرپرستی او برای کشتی رقم خورد. پس از چند ماه بلاتکلیفی در فدراسیون کشتی، بالاخره وزارت ورزش و جوانان در اوایل اسفند اعلام کرد نامزدهای متقاضی پست ریاست فدراسیون کشتی در انتخابات ثبت‌نام کنند و به‌این‌ ترتیب ۲۱ مدعی برای صندلی ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند و قرار است به‌زودی تکلیف رئیس فدراسیون مشخص شود.

رضا یزدانی

کونگ‌فو؛ سرپرست همچنان رئیس است!

فدراسیون کونگ‌فو هم این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌برد، رضا حیدری بهمن ۹۲ رئیس فدراسیون کونگ‌فو شد و حالا باوجود اینکه حتی بیشتر از یک سال از زمان سرپرستی رئیس فدراسیون می‌گذرد، اما هنوز در مورد برگزاری انتخابات آن تصمیمی گرفته نشده است.

تنیس و چوگان؛ تک کاندیدشدن دغدغه مدیران

فدراسیون تنیس هم یکی از فدراسیون‌های بلاتکلیف سال ۹۷ بود که مجمع انتخاباتی آن به سال ۹۸ موکول شد. اما در فدراسیون تنیس شرایط کمی متفاوت است، ثبت‌نام از نامزدها انجام شده اما به دلیل اینکه انتخابات این فدراسیون تک نامزدی شده است وضعیت آن مشخص نشد و باید دید امسال در مورد این فدراسیون چه تصمیمی گرفته می‌شود و آیا ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون تنیس دوباره انجام می‌شود یا خیر. دوره چهارساله ریاست فدراسیون تنیس آبان ۹۷ به پایان رسید. در مورد انتخابات فدراسیون تنیس وضعیت مشخص نیست، شایسته که ریاست فدراسیون تنیس را بر عهده داشت، از نامزدهای این فدراسیون است اما شنیده می‌شود برخی از مسئولان خواهان ادامه حضور او در فدراسیون تنیس نیستند.

وضعیت در فدراسیون چوگان هم مانند فدراسیون تنیس است، ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون انجام و قرار بود انتخابات برگزار شود اما به دلیل تک کاندید شدن قرار است دوباره ثبت‌نام انجام شود.البته در آیین‌نامه هیچ‌ فدراسیونی در مورد تک‌کاندید شدن صحبتی نشده است اما به‌هرحال با این استدلال انتخابات این دو فدراسیون به تعویق افتاد.

در کنار این پنج فدراسیونی که از سال گذشته وضعیتشان مشخص نشده، عمر ریاست چهار‌ساله ۹ فدراسیون در سال ۹۸ به پایان می‌رسد و وزارت ورزش و جوانان علاوه بر پنج فدراسیونی که از سال گذشته وضعیتشان نامعلوم است باید برگزاری ۹ مجمع انتخاباتی فدراسیون را هم در دستور کار خود قرار بدهند.

عمر ریاست کدام رئیس فدراسیون در سال ۹۸ تمام می‌شود؟

اولین فدراسیونی‌ که دوره چهارساله رئیسش در سال ۹۸ به پایان می‌رسد، فدراسیون بیماری‌های خاص است که فاطمه هاشمی در ۲۵ فروردین ۹۴ ریاست آن را بر عهده گرفت. ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون انجام نشده است.

بعد از آن نوبت به وزنه‌برداری می‌رسد که اولین چراغ را روشن کرد. علی مرادی اردیبهشت ۹۴ ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده گرفت.مرادی خودش جزء نامزدهای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری است و شاید دوباره بتواند نظر مثبت اعضای مجمع را به خود جلب کند و بتواند برای چهارساله دوم ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده بگیرد.

به‌هرروی ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری سال گذشته انجام شد و ۱۰ نامزد برای صندلی ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی کردند. کوروش باقری، علی مرادی، سجاد انوشیروانی و حسین رضا‌زاده از بزرگان وزنه‌برداری هستند که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند. البته خبرها حاکی از این است که صلاحیت کوروش باقری مورد تأیید قرار نگرفته است.

بعد از آن دوره چهارساله رئیس فدراسیون رزمی به پایان می‌رسد، محمود رشیدی ۲۳ اردیبهشت ۹۴ بارأی اعضای مجمع به‌عنوان رئیس فدراسیون رزمی انتخاب شد.

در شهریور هم مجید کیهانی دوره چهارساله‌اش در فدراسیون دوومیدانی به پایان می‌رسد. کیهانی ۱۵ شهریور ۹۴ به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

در ماه آبان هم ریاست فدراسیون‌های پزشکی- ورزشی و تنیس روی میز به پایان می‌رسد.

محمود صیدانلو سوم بهمن ۹۴ به‌عنوان رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و قایقرانی انتخاب شد.

در اسفند ۹۴ هم مهرداد پهلوان‌زاده و علی‌اکبر دهخدا دوره ریاستشان به ترتیب در فدراسیون‌های شطرنج و ورزش‌های دانشگاهی آغاز و اسفند ۹۸به پایان می‌رسد.

به‌این‌ ترتیب وزارت ورزش و جوانان باید تا پایان سال ۹۸، ۱۴ مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را برگزار کند. طبیعی است با توجه به حساسیتی که ورزش ایران در سال ۹۸ دارد و ورزشکاران باید در رشته‌های مختلف به میدان بروند و سهمیه المپیک به دست بیاورند بلاتکلیفی هیچ‌ فدراسیونی جایز نیست و این امید می‌رود که امسال وزارت ورزش و جوانان برخلاف سال‌های گذشته، تعیین تکلیف فدراسیون‌های ورزشی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 20 فروردین 98، کد خبر: 371479، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
به امید موفقیت های بیشتر ورزشکاران در صحنه های بین المللی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین