پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
بررسی نتایج تیم ملی کاراته در سه مرحله از رقابتهای لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد کادر فنی باید بررسی دقیق‌تری روی رقبا در اعزام های بعدی داشته باشد.
شعار سال : مرحله سوم رقابتهای لیگ جهانی کاراته عصر یکشنبه در مراکش خاتمه یافت و تیم ملی ایران در بخش مردان به یک مدال طلا و دو برنز بسنده کرد و تیم بانوان هم تنها دو برنز بدست آورد. در بخش بانوان کار برای کسب سهمیه المپیک دو چندان سخت‌تر از قبل شد و در بخش مردان اما رسیدن به هر سه سهمیه ممکن در کومیته محتمل به نظر می‌رسد.

اما بررسی نتایج تیم ملی این سه مرحله از دو منظر قابل توجه است. در واقع اگر تیمی را قرار است در یک تورنمنت مورد بررسی قرار گیرد ابتدا باید نتایج تیم را با رقبا به بوته نقد کشید و دوم باید همین تیم را نتایج قبل خودش نقد کرد.

در همین رقابتهای مراکش فرانسه با آن قدرت و پیشینه در بخش مردان به مدالی دست پیدا نکرد و یا ایتالیا تنها یک برنز به دست آورد و ترکیه هم که سه فینالیست داشت، دستش از رسیدن به مدال طلا کوتاه ماند. مصر یک طلا در وزن ۶۷- کیلوگرم کسب کرد و البته اکراین تیم اول این دوره بود که دو طلا به دست آورد. در چنین شرایطی تیم ایران با یک طلا و دو برنز عملکرد قابل قبول و دفاعی داشته است.

اما نگاهی به نتایج سه دوره این رقابتها نشان می‌دهد که روند تیم ملی مردان کاراته در لیگ جهانی کاراته وان‌ها چندان امیدوارکننده نیست. در سال ۲۰۱۹ تیم ملی کاراته بدون احتساب کاراته «وان سری آ» در اتریش، در سه مرحله لیگ جهانی شرکت کرده که نتایج بدست آمده هر مرحله با افت نسبی روبرو شده است.

با یک بررسی کوتاه این موضوع را بهتر می‌توان به تصویر کشید.

در اولین مرحله لیگ جهانی که به میزبانی پاریس برگزار شد پرونده تیم ملی مردان ایران با یک طلا مجید حسن نیا، دو نقره صالح اباذری و مهدی قراری زاده و دو برنز علی اصغر آسیابری و سجاد گنج زاده بسته شد.

در مرحله دوم این رقابتها، به جای سه فینالیست دو کاراته کای کشورمان به دیدار نهایی راه یافتند. تک طلا تیم ایران به نام بهمن عسگری ثبت شد. علی فداکار هم نقره گرفت و سجاد گنج زاده، هامون درفشی پور و امیررضا میرزایی کاراته کاهایی بودند که در امارات روی سکوی سوم ایستادند.

در سومین مرحله لیگ جهانی که هفته جاری در رباط مراکش به اتمام رسید سهم کاراته مردان فقط سه مدال بود؛ یعنی هم از نظر کیفی دچار افت شدیم و هم از نظر کمی. سجاد گنج زاده به مدال طلا رسید. علی اصغر آسیابری نقره گرفت و صالح اباذری هم به نشان برنز دست یافت.

تا پایان سال ۲۰۱۹ کاراته کاهای برتر جهان چهار مرحله دیگر لیگ جهانی را در شانگهای، توکیو، مسکو و مادرید پیش رو دارند که باید امیدوار باشیم روند فعلی مردان کاراته کشورمان متوقف شود و به تک طلایی بودن بسنده نکنیم.

تا المپیک ۲۰۲۰ کاراته کاها راه سختی را در پیش دارند، بنابراین هر لغزش کوچک می‌تواند تبعات منفی بزرگی را همراه داشته باشد و مطمئن هستیم سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی به خوبی می‌تواند با آنالیز تیم تحت هدایت خود و همچنین ترکیب رقبا، از این کارزار سخت چون میدان‌های بزرگ گذشته دست پر خارج شود.


سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت1398 ، کدخبر:4597652 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
به امید موفقیت های بیشتر ورزشکاران ما در بازی های جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین