پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
ورزش دوچرخه‌سواری در سال ۹۷ نتوانست عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشته باشد و این موضوع انتقاداتی را به فدراسیون این رشته ورزشی وارد کرد.
شعار سال: رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: این توانایی در دوچرخه‌سواران ما وجود دارد که بتوانند سهمیه المپیک بگیرند.

 ورزش دوچرخه‌سواری در سال ۹۷ نتوانست عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی جاکارتا داشته باشد و این موضوع انتقاداتی را به فدراسیون این رشته ورزشی وارد کرد.

خسرو قمری درخصوص اینکه چرا در سال ۹۷ ورزش دوچرخه‌سواری نتوانست در سطح بین‌المللی درخشش قابل‌ِ توجهی داشته باشد، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: در ترکیب کلی تیم‌های دوچرخه‌سواری شاهد جوان‌گرایی و پوست‌اندازی هستیم و با وجود چنین شرایطی نباید در مسابقات انتظار نتایج بسیار خوبی داشته باشیم. ما به این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی در ارنج اصلی تیم‌های مختلف دوچرخه‌سواری ایجاد کنیم چرا که ملی‌پوشان ما به سن بازنشستگی رسیده و باید جایگزین‌های مناسبی داشته باشند تا نیروهای جوان بتوانند در آینده به تجربه و پختگی لازم برسند.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل اینکه دوچرخه‌سواری مدال خوبی در بازی‌های آسیایی نگرفت این بود که ملی‌پوشان بزرگ ما از این رشته رفتند و نکته مهم‌تر اینکه امسال سال قبل از المپیک است و تمامی کشورها سعی می‌کنند در ماده‌های مختلف دوچرخه‌سواری مدال گرفته و سهمیه کسب کنند. ما این توانایی را نداریم که همانند کشورهای دیگر در تمامی بخش‌ها ذهن‌مان را متمرکز کنیم ولی سعی خواهیم کرد در سال ۹۸ در ماده‌های پیست، جاده، کوهستان و بی‌ام‌ایکس به نتایج مناسبی برسیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز ما در ورزش دوچرخه‌سواری، داشتن منابع و زیرساخت‌های مناسب است. مربیان خوب خارجی برای حضور در ایران هزینه‌های هنگفتی را دریافت می‌کنند و علاوه بر آن ما نیازمند پیست‌های سرپوشیده مناسبی هستیم تا بتوانیم اردوها و تورهای مناسبی داشته باشیم و در حوزه آموزش عملکرد قابل قبولی ارائه کنیم.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ مشکلات مالی باعث شد تا بسیاری از باشگاه‌های دوچرخه‌سواری ما به مرحله ورشکستگی برسند. از پنج باشگاه کنتینانتال‌ یکی ـ دو باشگاه موفق شدند در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند و چندین باشگاه ورشکست و تعطیل شدند. پیش از این تیم‌ها به ما کمک می‌کردند و حداقل در ۱۲ تور مطرح شرکت می‌کردیم ولی امسال هیچ‌کدام از این تیم‌ها نتوانستند در این تورها شرکت کنند و عامل ورشکستگی باشگاه‌ها فدراسیون دوچرخه‌سواری نیست.

قمری تصریح کرد: شرایط مالی و اقتصادی باشگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم. در چنین شرایطی باید بپذیریم که هدایت یک باشگاه دوچرخه‌سواری بسیار دشوار است چرا که ورزشکاران فقط نیاز به ورزش ندارند بلکه باید شوق، بهداشت و درمان را ارائه کنند. اینکه هزینه‌ها چند برابر شده را باید بپذیریم و شرایطی حاصل کنیم تا مسائل برطرف شود. ما در سال‌های گذشته نزدیک به ۲۸ نفر را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کردیم ولی با شرایط اقتصادی امسال تنها ۱۲ نفر به رقابت‌ها اعزام شدند. اگر ورزشکار تأمین باشد می‌توانیم برای آینده تلاش بیشتری کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص اینکه آیا ایران شانسی برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ دارد یا نه؛ تصریح کرد: ‌درخصوص اینکه سهمیه المپیک را می‌توانیم بگیریم یا نه؛ نیاز به زمان داریم. این توانایی در دوچرخه‌سواران ما وجود دارد که بتوانند سهمیه المپیک بگیرند؛ ولی باید در بخش جاده منابع ما تأمین شود و دوچرخه‌سواران در اردوها، تورها و تمرینات منظم تیم ملی حضور پیدا کنند تا بتوانیم شرایط را فراهم کنیم. در ماده پیست امتیازها فردی است و دوچرخه‌سوار باید در مسابقات متعدد شرکت کند تا ورودی مسابقات جهانی را بگیرد و در رقابت با بهترین‌های دنیا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند.

قمری در مورد اینکه چقدر می‌توانیم به موفقیت ورزشکاران‌مان در سال ۹۸ امیدوار باشیم گفت: ما در سطح داخلی اگر بخواهیم از نیروهای داخلی استفاده کنیم توانایی و علم‌مان در همین حد است. باید سراغ مربیان خوب خارجی برویم که دستمزد آنها کمتر از ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو نیست. اگر منابع مالی لازم تأمین شود و شرایط خوبی داشته باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم که ظرفیت دوچرخه‌سواری‌مان را بالاتر ببریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1397، کدخبر: 368959 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
0
0
توان کسب هر مدالی رو داریم ولی امکانات نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین