پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان قروه در حالی پایان یافت که اکثر ورزشکاران نمره رضایت خود را اعلام کردند و تنها مشکل را در کمبود خوابگاه دانسته و خواستار رفع آن شدند.همه پر شور و هیجان؛ یکی تمرین می کند و دیگری به حرف های مربی اش گوش می دهد. یکی خسته از نبرد جانانه نفس نفس می زند و یکی هم با خوشحالی برای دوستانش دست تکان می دهد. یکی سلفی می گیرد و دیگری از پخش زنده در صفحه اینستاگرامش می گوید. ورزشکار دیگری که برای نخستین بار است به تیم ملی دعوت می شود سر از پا نمی شناسد و مدام بالا و پایین می پرد و با لهجه شیرین کرمانشاهی اش همه را سر ذوق می آورد.

شعار سال: سالن ورزشی هزار و ۲۰۰ نفره شهید چمران قروه؛ ورزشکاران جوانی که هر کدام آروزی بردن در سر دارند. کسانی که با تمام توان آمده اند تا سهمیه تیم ملی را در مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور بگیرند.

همه پر شور و هیجان؛ یکی تمرین می کند و دیگری به حرف های مربی اش گوش می دهد. یکی خسته از نبرد جانانه نفس نفس می زند و یکی هم با خوشحالی برای دوستانش دست تکان می دهد. یکی سلفی می گیرد و دیگری از پخش زنده در صفحه اینستاگرامش می گوید. ورزشکار دیگری که برای نخستین بار است به تیم ملی دعوت می شود سر از پا نمی شناسد و مدام بالا و پایین می پرد و با لهجه شیرین کرمانشاهی اش همه را سر ذوق می آورد.

داوران همه یکدست لباس پوشیده اند و به چهره هرکدام که نگاه کنی خواهی فهمید که جوانیشان در این کار گذشته است. کاری که نشان می دهد اگر اراده و همت باشد هیچ مانعی برای آن نیست حتی محدودیت ها.

۴۰۰ ورزشکار با ۳۴ تیم از سراسر کشور در روزهای یکم تا سوم آبان ماه با ۴۰ داور کشوری رقابت نفس گیری را پشت سر گذاشتند. رقابتی که با وجود تمام کمبودها از نظر امکانات رفاهی و خدماتی در شهرستان قروه تبدیل به رفاقت شد. به طوری که ماندگاری این مسابقه بدون حاشیه در تاریخ قروه به یادگار ماند.

یادگاری که از نظر عوامل برگزاری مسابقات تا ورزشکاران و مربیان آنان برجسته تر شده و نمره رضایت گرفت و تنها امتیاز منفی به کمبود امکانات رفاهی همانند خوابگاه داده شد. معضلی همیشگی برای تمامی برنامه ها که اکثریت ورزشکاران به آن اشاره داشتند.

کمبود خوابگاه

مربی هیئت کونگ فو زنجان و تیم ملی است. «محمد حدادیان» از سطح برگزاری مسابقات به میزبانی قروه رضایت دارد. «شهرستان قروه باتوجه به امکاناتی که دارد میزبان خوبی بود و سطح مسابقه و بازیکنان هم به نسبت بهتر شده و این می تواند کونگ فو را به جایگاه خود برساند.»

او تنها مشکل برگزاری مسابقات در قروه را مربوط به اسکان و کمبود خوابگاه در فضای ورزشگاه دانست. «از نظر اسکان، ورزشکاران مقداری مشکل داشتند چرا که کمبود خوابگاه در فضای ورزشگاه باعث شده بود که بازیکنان به مکان هایی خارج از شهر برده شوند و همین مسافت طولانی مشکل ساز بود و از طرفی نظافت خوابگاه های خارج از شهر هم ضعیف بود.»

به گفته «حدادیان» مسئولان باید به شهرستان ها نگاه کنند چرا که سالن ورزشی قروه با این همه ویژگی های خوبی که دارد نیازمند خوابگاه و محل استراحت است و باید طوری باشد که ورزشکاران به غیر از مسابقه به دغدغه های دیگری فکر نکنند.

همچنین دبیر هیئت کونگ فو فارس هم که تیمش موفق شده ۳ سهمیه تیم ملی را در این مسابقات به دست بیاورد از مشکل در حوزه خوابگاه ها گفت. «مسافت خوابگان تا ورزشگاه زیاد بود و از طرفی هم سیستم سرمایشی مشکل داشت»

«حبیب شکرریز» هم سطح کیفی و برگزاری مسابقات را خوب ارزیابی کرد و نمره رضایت خود را نشان داد و همچنین از نظر این مربی باید حمایت ورزشکاران بیشتر شده تا تیمی به خاطر نبود بودجه مالی با مشکل اعزام مواجه نشود.

یکی دیگر از مربیان هم گرچه از مشکلات حوزه اسکان می گفت اما نظر متفاوتی هم داشت. «پیمان یدی» که تیمش موفق شد در جایگاه اول بیاستد و کاپ قهرمانی را بگیرد. او با لهجه کرمانشاهی نه تنها سطح کیفی مسابقات را خوب می داند بلکه از حضور چهره های جوان در این دوره از مسابقات بسیار خرسند است و دوست دارد به همین صورت ادامه پیدا کند.

مطابق اظهارات «یدی» اگر این مسابقات هر بار در یکی از استان های کشور برگزار و بها داده و امکانات مهیا شود رشته کونگ فو رفته رفته جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

ورزشکاران حمایت می خواهند

مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم را برای استان کردستان گرفته. «اشکان صیدمحمدی» که خود اهل شهرستان قروه است و دو سال عضویت تیم ملی را در کارنامه اش دارد. او از کمبود امکانات برای هیئت های ورزشی در شهرستان می گوید. «قروه خیلی با کمبود امکانات مواجه است؛ امکاناتی همانند نبود سالن تمرین مناسب و یا وسایل لازم برای تمرین. باید حمایت شویم تا بتوانیم موفقیت های بیشتری را به دست بیاوریم.»

دیگر قهرمان این دوره از مسابقات هم از حمایت نشدن هایی می گوید که درد دارد. «بهزاد برجی» که مدال طلای وزن ۹۳- را با ۶ سال سابقه عضویت در تیم ملی کونگ فو به دست آورده؛ سه دوره قهرمان جهان شده و یک دوره هم قهرمانی آسیا را در کارنامه اش دارد.

او باور دارد که ورزش حرفه ای سختی های خود را دارد و در قبال این سختی ها حمایت های بسیاری نیاز است. «باید ورزشکاران وقتی همه سختی ها را تحمل می کنند از همه نظر حمایت شوند و وقتی قهرمانی به دست می آوریم جایزه ای در شأن یک قهرمان داده شود تا انگیزه اش تقویت گردد.»

«برجی» هم از حمایت مالی و دغدغه مادی ورزشکاران و هیئت های ورزشی بسیار گله داشت.

وعده ها عملی شود

«داریوش برآهویی» از سیستان و بلوچستان مدال طلای وزن ۷۳- را با سال سابقه عضو تیم ملی بودن، به دست آورده است. او گرچه معتقد است سطح کیفی مسابقات بالا بود اما داشتن امکانات رفاهی را هم برای میزبانی این گونه مسابقات ضروری می داند.

این کونگ فو کار قهرمان از بی توجهی مسئولان به قهرمانان می گوید. «کمبود نگاه مسئولان به قهرمانان و وعده های بی عمل از مشکلاتی است که وجود دارد. حمایت ها در حد حرف است و هرگز عملی نمی شود.»

دیگر قهرمانی که از بی توجهی مسئولان گله دارد کاپیتان اسبق تیم ملی کونگ فو است. «امین عنایتی زاده» از بوشهر که در وزن ۶۳- کیلوگرم مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب و سه دوره طلای آسیا را به نام خود ثبت کرده از برگزاری مسابقات رضایت دارد و کیفیت را مناسب می داند.

او همچنین اصلی ترین دغدغه ورزشکاران را نبود کمک های مالی و اسپانسر دانست.

نبود اسپانسر دغدغه اصلی

شاید تمامی گفته های ورزشکاران و مربیان آنان را رئیس هیئت کونگ فو کردستان به خوبی بیان کند. به گفته «فرهاد میمنت آبادی» کمبود اعتبارات و نبود اسپانسر اصلی ترین مشکل تمامی هسئت های ورزشی چه در کردستان و چه در دیگر استانهاست.

او حوزه ورزش را بسیار پرهزینه و پر مسئولیت دانست. «با این هزینه ها امکان تأمین کل اعتبارات برای برنامه های ورزشی توسط دولت مقدور نیست و نیاز است بخش خصوصی هم ورود پیدا کند.»

«میمنت آبادی» همین نبود اسپانسر را مانعی برای استفاده مناسب از ظرفیت های ورزشی دانست و خواستار برطرف کردن این مشکل توسط متولیان امر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4 آبان 98، کد خبر: 4756317، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین